عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی میدان آزادی تهران آغاز شد.

آبگرفتگي ميدان آزادي

به گزارش همشهری آنلاین، حبیب پوش‌پارس سرپرست شرکت خاکریزآب از آغاز عملیات اجرایی با هدف رفع مشکل آبگرفتگی میدان آزادی خبر داد و گفت: آبگرفتگی میدان آزادی در جریان بارش‌های شدید، از جمله مشکلات سنواتی این محدوده از شهر تهران در زمینه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی است.

وی افزود: میدان آزادی در مرز مناطق ۲، ۵ و ۹ شهرداری تهران، در معرض سرریز رواناب‌های بالادست قرار دارد و رفع آبگرفتگی این نقطه بر اساس اعلام منابع مختلف پایش و شناسایی نقاط آبگیر شهر تهران، در صدر اولویت‌های مدیریت شهری قرار گرفته است.

سرپرست شرکت خاکریزآب با اشاره ویژگی انتقال آب‌های سطحی از بزرگراه جناح به میدان آزادی، راهکار اجرایی پروژه را شامل کاهش میزان رواناب ورودی به میدان آزادی از طریق ایجاد کانال انحرافی و عملیات لوله‌رانی به قطر ۱۶۰۰ میلیمتر و طول ۳۷۴ متر دانست و یادآور شد: آب‌های سطحی این نقطه از شهر تهران پس از جمع‌آوری در ضلع شرقی میدان آزادی به تونل آیت‌الله سعیدی هدایت خواهد شد.

به گفته وی، زمان‌بندی در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی میدان آزادی تا ابتدای شهریور ماه سال ۹۹ بوده و تلاش می‌شود معضل آبگرفتگی این نقطه تا پیش از آغاز فصل سرما برطرف شود.

کد خبر 484542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha