سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای c-130 حامل خبرنگاران پنجشنبه ششم مهر به صورت غیر علنی برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از یک مقام مسئول در روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح گزارش داده است که قاضی پرونده با توجه به طرح مسائل طبقه‌بندی شده نظامی و امنیت پروازی تصمیم گرفته است دادگاه را غیر علنی برگزار کند.

روز پانزدهم آذرماه سال گذشته یک هواپیمای C-130 ارتش ایران در حالی که ده‌ها خبرنگار و پرسنل نظامی را برای تهیه گزارش از رزمایشی به جنوب ایران می‌برد در منطقه‌ای مسکونی نزدیک فرودگاه مهرآباد سقوط کرد. 97 سرنشین هواپیما و 9 رهگذر جان خود را در این حادثه از دست دادند.

سازمان قضایی نیروهای مسلح اواخر خردادماه امسال گروهی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان فنی پایگاه هوایی مهرآباد و بخش‌های مراقبت پرواز و تقرّب فرودگاه را در بروز این حادثه مقصر معرفی کرد. اما این امر اعتراض جامعه متخصصین مراقبت پرواز و وزیر راه را برانگیخت.

جامعه متخصصین مراقبت پرواز استفاده از کارشناسان پاکستانی را برای بررسی پرونده خلاف مقررات ایکائو دانستند. وزیر راه نیز گفت: تعدادی افراد بی‌گناه در این پرونده مقصر معرفی شده‌اند.
سازمان قضایی نیروهای مسلح به این اعتراضات پاسخ داد و اینک قرار است پرونده را در دادگاه مطرح کند.

مقام مسئول در روابط عمومی سازمان گفته است: اولین جلسه رسیدگی به این پرونده ساعت 9 صبح روز پنجشنبه ششم مهر آغاز می‌شود و جزئیات دادگاه از طریق اطلاعیه رسمی به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید.

سابقه موضوع

کد خبر 4841

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز