چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

بارش برف در تبریز، وضعیت خیابان‌های این شهر را از حالت عادی خارج کرد و عبور و مرور در آنها به سختی و در برخی از مناطق حتی غیرممکن بود؛ اتفاقی که زمینه‌ساز گلایه مردم از شهرداری شد.

محلول پاشی

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از گروه ایرانشهر، حضور نداشتن ماموران شهرداری برای برف‌روبی، نمک‌پاشی و محلول‌پاشی موجب شد بسیاری از ساکنان این شهر به‌ویژه در مناطقی از جمله خیابان ولی‌عصر(عج)، ائل‌گلی، یاغچیان، رشدیه و ولی‌امر گلایه کنند که شهرداری خیابان و مردم را به‌حال خود رها کرده‌است.

هرچند که شهردار تبریز در گفت‌وگو با همشهری از اتخاذ تدابیر لازم برای برف‌روبی و تلاش برای بازگشایی خیابان‌های شهری با حفظ اولویت‌های زیست‌محیطی خبر می‌دهد و می‌گوید: سالانه ۲هزارتن نمک‌پاشی برای مسیرگشایی در مواقع بحران و برف انجام می‌شد، این درحالی‌است که این اقدام آسیب‌های زیادی به آب‌های زیرزمینی، درختان و فضای سبز، خاک، ریه‌های شهروندان در فصل تابستان و... وارد می‌کند.  

ایرج شهین‌باهر همچنین در پاسخ به گلایه اصلی مردم درباره حضور نداشتن به‌موقع نیروهای این سازمان، اظهار می‌کند: این بارندگی حالت عادی نداشت و غیرمترقبه بود، اما به‌رغم تداوم بارش‌های سنگین همه نیروهای شهرداری به صورت سه‌نوبته پای کار بودند. ازسوی دیگر، هنگام بارش برف، شدت سرما هم به‌قدری بود که محلول‌پاشی و نمک‌پاشی هم جواب نمی‌داد و فقط برف‌روبی داشتیم. برای تسریع در انجام خدمات به دلیل برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن از سپاه هم ماشین‌آلات گرفتیم تا مسیرگشایی‌ها به‌سرعت انجام شود.

وی درباره انتقادهای مردم مبنی بر اینکه بارش برف به صورت ناگهانی رخ نداده و سازمان هواشناسی از روزهای قبل در اطلاعیه‌هایی نسبت به بارش شدید و سنگین برف هشدار داده بود هم اظهار می‌کند: این بارش در ۲۰ سال اخیر سابقه نداشته است. هم بارش داشتیم و هم دمای هوا ۱۴ درجه زیرصفر بود. اکنون هم دمای هوا با وجود قطع بارش‌ها ۹ درجه زیرصفر است. ازسوی دیگر بارندگی ۲ روز پشت سرهم ادامه داشت و با این حجم از بارندگی و برودت هوا، هر قدر هم آمادگی داشته باشیم، نمی‌توان بیش از این کار کرد.  

وی می‌افزاید: امکانات و ماشین‌های شهرداری محدود و بهتر است که مردم هم همکاری‌های لازم را درچنین شرایطی با ما داشته باشند. در همین روزهای بارش برف، شاهد تردد بیش ازحد مردم در خیابان‌های شهر بودیم. تردد خودروها سبب ایجاد ترافیک و اخلال در خدمات‌رسانی است. اگر قرار است به هشدارهای هواشناسی توجه شود، تردد با خودروهای شخصی را کمتر کنیم که درمواقع بحرانی مثل ۲ روز گذشته مجبور به رها کردن آنها در خیابان نشویم.  

شهین‌باهر درباره پایان برف‌روبی معابرشهری هم عنوان می‌کند: اگر بارش ادامه نداشته باشد و برودت هوا کاهش پیدا کند، تا پایان امروز (چهارشنبه ۲۳ بهمن) برف‌روبی و بازگشایی معابرشهری انجام خواهد شد. اکنون معابراصلی باز شده است و تنها کوچه‌ها و معابر فرعی باقی مانده‌اند که درتلاشیم آنها هم هرچه سریع‌تر بازگشایی شوند. درباره کوچه‌های کم‌عرض هم مردم باید خودشان مانند گذشته‌ها مشارکت داشته باشند. نباید انتظار داشت برای یک برف‌روبی ساده جلوی در منازل تجهیزات شهرداری درگیر شود. در چنین شرایطی اگر مردم مشارکت نکنند، رفع مشکلات زمان‌بر خواهد بود.  

کد خبر 483865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha