برنی سندرز با پیشی گرفتن از دیگر گزینه‌های حزب دموکرات خود را به عنوان جدی‌ترین رقیب دانلد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح کرده است.

مایکل بلومبرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، تازه‌ترین یافته‌های یک نظرسنجی سراسری درباره بخت نامزدهای حزب دموکرات برای ورود به انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نشان می‌دهد سندرز با ۲۵ درصد اقبال عمومی از دیگر نامزدها پیش افتاده است. انتشار این آمار در آستانه انتخابات درون‌حزبی در نیوهمپشایر می‌تواند به سود سناتور ۷۸ ساله ایالت ورمونت باشد که در دور اول انتخاب نامزد دموکرات در آیووا رقابتی شانه به شانه با پیت بوتیجیج داشت.

از سوی دیگر، جو بایدن با وجود حمایت چهره‌هایی چون باراک اوباما و هیلاری کلینتن ۹ درصد آرای خود را از دست داد و با ۱۷ درصد به جایگاه چهارم سقوط کرد. معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در دولت اوباما برای بازگشتن به چرخه رقابت کاری بسیار سخت در پیش دارد. مایکل بلومبرگ، میلیاردر پرنفوذ آمریکایی و شهردار پیشین نیویورک به لطف دلارهای بی‌پایانش از سایه بیرون آمده و در حال پیشروی در نظرسنجی‌های ملی است.

بر اساس نتایج نظرسنجی سراسری دانشگاه کوینیپیاک، بلومبرگ بالاتر از بوتیجیج و الیزابت وارن سومین نامزد پرامید حزب دموکرات است و شاید بتواند در نیوهمپشایر جایگاه خود را بهتر هم بکند. این میلیاردر آمریکایی البته بین مردم آمریکا مخالف فراوان دارد؛ کسانی که معتقدند کسی نباید و نمی‌تواند با پول رای مردم را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بخرد.

نتایجیک نظرسنجی دیگر هم نشان می‌دهد تنها ۱۷ درصد رای‌دهنده‌های دموکرات و مستقل در انتخابات پاییز آینده به بایدن رای می‌دهند. در نظرسنجی مشترک رویترز/ایپسوس پیش از انتخابات درون‌حزبی آیووا این آمار پنج درصد بیشتر و حدود ۲۲ درصد بود. سندرز با ۲۰ درصد (یک درصد بیش از هفته گذشته) و بلومبرگ با ۱۵ درصد دیگر نامزدهای پیشتاز دموکرات‌ها هستند.

کد خبر 483757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha