تخریب خانه قدیمی در خیابان «سنایی» منطقه ۶، چند روزی است که به موضوع داغ شبکه‌های مجازی تبدیل شده است.علاقه مندان به خانه های قدیمی با انگیزه های مختلف مسئولان و مدیران شهری را به بی توجهی به حفظ هویت شهر متهم کردند اما مالک ساختمان روایت دیگری را برایمان نقل می کند.

خانه سنایی

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: بناهای تاریخی و قدیمی بخشی از هویت کلان شهر تهران هستند و در سال های اخیر، مدیران شهری تلاش کرده اند با تغییر کاربری و تبدیل آنها را به کافی شاپ و رستوران، از این بناها که هویت تهران هستند، حراست و حفاظت کند.
تخریب خانه‌ای با بیش از ۶۰ سال قدمت در خیابان سنایی، این روزها موضوع داغ شبکه‌های مجازی شده است. خبری که از ارزشمند بودن این بنا حکایت دارد و روایت کنندگان این بنا را جزِِء میراث فرهنگی معرفی می‌کنند و شهرداری را به سبب صدور مجوز تخریب و ساخت و ساز، مقصر می‌دانند. برای بررسی بیشتر سراغ «ساسان زاهدی»، مالک خانه، رفتیم که تا کنون کسی سراغی از او نگرفته است.
او در گفت و گو با خبرنگار همشهری محله گفت: «خانه بیش از ۶۰ سال قدمت دارد و به سبک معماری «وارطان هوانسیان» ساخته شده است و به همین دلیل نمای آن هر بیننده‌ای را جذب می‌کند و در یک نگاه به نظر می‌آید بنا تاریخی است و باید از آن حفاظت شود.»
زاهدی در ادامه با تکذیب تاریخی بودن این بنا عنوان کرد: «یک سال است تلاش می‌کنیم مشخص شود این بنا تاریخی است یا خیر؟ پس از دوندگی‌های زیاد و دریافت استعلام ها از سازمان میراث فرهنگی و اداره شهرسازی مشخص شد این بنا نه تنها تاریخی نیست بلکه جزء بناهای ارزشمند تهران هم محسوب نمی‌شود.»
او ادامه داد: «اگر این بنا تاریخی و ارزشمند بود، بی تردید آن را حفظ می‌کردیم و هرگز برای تخریب آن دست به کار نمی‌شدیم. اکنون بر اساس قانون شهرسازی، مجوز تخریب و نوسازی را دریافت کرده‌ایم و کارها به شکل قانونی در حال پیگیری است.»
زاهدی درباره تغییر کاربری و تبدیل این خانه به کافی شاپ هم گفت: «با توجه به موقعیت جغرافیایی و هزینه نگهداری ملک، به لحاظ اقتصادی انجام این کار مقرون به صرفه نبود و به همین دلیل اقدام به تخریب و نوسازی کرده‌ایم.»
این خانه با ۳۲۵ متر در خیابان سنایی، نبش کوچه «عسجدی» قرار دارد.

کد خبر 483610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha