دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

رئیس اتحادیه املاک مشهد در زمینه نظارت دقیــق مسئولان و بازرسان اتحادیه مشاوران املاک بر کار واحدهای فعال این صنف در مشهد، گفت: هم اکنون در این شهر ۱۵ هزار بنگاه املاک مشغول فعالیت هستند که نظارت جدی بر همه آنها انجام می‌شود.

بنگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی مراد زاده، در پاسخ به گلایه‌ مردمی در مورد فراوانی آژانس املاک افزود: طبق قانون تسهیل کسب و کار مصوب سال ۱۳۹۲ در مجلس شورای اسلامی، اگر کسی به یک اتحادیه مراجعه کند، تقاضای مجوز برای کار در آن صنف داشته باشد و دلیل منطقی و قانونی برای رد تقاضایش وجود نداشته باشد، رئیس اتحادیه موظف به پذیرش تقاضای فرد است.

وی اضافه کرد: طبق قانون کسب و کار در مجلس شورای اسلامی، اگر کسی به یک اتحادیه مراجعه کند و دلیل منطقی برای رد تقاضایش وجود نداشته باشد، رئیس اتحادیه موظف به پذیرش تقاضای فرد است.

مرادی تاکید کرد: اتحادیه مشاوران املاک هم از این قاعــده مستثنی نیست. در صورت مراجعه متقاضی از فرد می‌خواهیم مدارک مورد نیاز به اداره اماکن ارائه کند و تاییدیه بگیرد. چنان چه مشکلی در مدارک وجود نداشته باشد، جواز کسب و پروانه فعالیت صادر می شود. مردم هم باید به این نکته توجه کنند با افزایش بنگاه‌های املاک، حق انتخاب مشتریان بیشتر می شود.

رئیس اتحادیه املاک مشهد اظهار کرد: اتحادیه ما یک کمیسیون بازرسی، شامل ۵ نفر بازرس دارد که روزانه به بررسی شرایط متقاضیان ورود به این صنف و پاسخگویی به شکایت‌های مردم از عملکرد بنگاه‌داران می‌پردازد. هرچند در کنار این تعدادی بازرس افتخاری هم داریم که به نظارت بر فعالیت هم صنف‌های شان مشغول هستند.

مراد زاده افزود: به‌ واسطه نظارت مستمر، فقط در آذر ماه ۱۰۰۶ واحد متخلف را شناسایی و ۶۸۰ واحد را پلمب کردیم. نداشتن پروانه کسب، نصب نکردن نرخ‌نامه و گران‌فروشی، تخلفاتی است که عامل پلمب واحدهای صنفی می‌شود.

وی بیان کرد: مردم باید در هنگام مراجعه به آژانس‌های املاک، از پروانه دار بودن آن واحد مطمئن شوند و مشخصات درج شده در پروانه کسب را با مشخصات فرد پاسخگو تطبیق دهند. قبل از پرداخت هرگونه وجهی به آژانس‌های مشاور املاک، به‌ بهانه‌ای مثل چک کردن موجودی، دستگاه پوز بنگاه را تست کنند تا مطمئن شوند به نام خود آژانس و براساس اسم و رسم درج شده روی پروانه کسب نصب شده روی دیوار هست تا ما را در مسیر نظارت بر فعالیت صاحبان آژانس‌های املاک یــاری دهند.

رئیس اتحادیه املاک مشهدگفت: نصب نرخنامه در محل واحد صنفی الزامی است. نرخنامه بدون مهر اتحادیه مشاوران املاک بدون اعتبار و وجاهت قانونی است. پس مردم به وجود و نصب نرخنامه حساس باشند و چنان چه با هرگونه تخلفی روبه‌رو شدند، می‌توانند با اتحادیه مشاوران املاک مشهد تماس بگیرند و شکایت‌شان را مطرح و با مستندات پیگیری کنند.

کد خبر 483603

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha