رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: با تایید صلاحیت ۱۲۲ تن دیگر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران در مجموع صلاحیت هزار و ۶۷۴ داوطلب در این استان تایید شده است.

شکرالله حسن بیگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «شکرالله حسن بیگی» امروز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه افزود: بر اساس آخرین آمار سامانه جامع انتخابات تاکنون برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموع صلاحیت یک هزار و ۶۷۴ نفر توسط شورای نگهبان در این استان تایید و ۲ هزار و ۹۷ نفر نیز رد شده است.

وی خاطرنشان کرد که تعداد ۱۰۸ نفر از داوطلبان نیز تا امروز انصراف داده اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: طبق قانون،  تبلیغات نامزدهای مجلس از ۲۴ بهمن به مدت یک هفته آغاز می شود.

وی افزود: نامزدهای انتخابات مجلس برای ۳۹ کرسی در استان تهران با یکدیگر رقابت می کنند که از این تعداد ۳۰ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، ۵ کرسی برای سایر حوزه های انتخابیه استان و ۴ کرسی نیز به نمایندگان اقلیت های دینی اختصاص دارد که در تهران زندگی می کنند.
 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: برای انتخابات میاندوره ای خبرگان رهبری نیز ۱۶ کرسی از ۸۸ کرسی خبرگان مربوط به استان تهران است که در حال حاضر ۳ کرسی خالی آن است.

وی افزود: ۱۶ داوطلب برای نخستین میان دوره ای خبرگان رهبری در استان تهران تایید صلاحیت شده اند و تبلیغات آنها به مدت دو هفته از ۱۷ بهمن ماه  آغاز شده است.  
 
حسن بیگی در مورد تعداد صندوق های اخذ رای گفت: تعداد شش هزار و ۶۵۹ صندوق اخذ رأی در استان تهران داریم که با توجه به برگزاری دو انتخابات مجلس و میاندوره ای خبرگان این تعداد دو برابر می شود. به عبارت دیگر ۱۳ هزار و ۳۱۸ صندوق اخذ رای در استان پیش بینی شده است.
 
وی  تصریح کرد: در مجموع ۱۸۰ هزار نفر در دوم اسفندماه با ستاد انتخابات استان تهران در قالب عوامل اجرایی، نمایندگان فرماندار، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی با ستاد انتخابات استان تهران همکاری دارند.
 
رئیس ستاد انتخابات استان تهران خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات در استان تهران آمادگی کامل داریم.  اقلام انتخاباتی توزیع شده و کلاس های آموزشی نمایندگان فرماندار، بازرسین و عوامل اجرایی و کاربران دستگاه های احراز هویت در حال برگزاری است.

کد خبر 483428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha