معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام افزایش سطح تعهد بیمه‌ها در زمینه خدمات مرتبط با درمان‌های ناباروری در سال ۹۹، درباره میزان موفقیت‌آمیز بودن این درمان‌ها توضیح داد.

نوزاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص ارائه خدمات درمان ناباروری اظهار کرد: پیش از این پوشش این‌گونه خدمات در یک نوبت بود، اما اکنون ارائه خدمات درمان ناباروری به صورت سطح‌بندی‌شده تا ۳ مرحله انجام می‌شود.

جان‌بابایی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مشکلات ناباروری در سطح ۲ قابل حل است، ادامه داد: بر اساس سیاست‌گذاری‌های ما، به طور کلی ۵۰ مرکز در شهرستان‌های دارای جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر خدمات سطح دوم ناباروری را ارائه می‌دهند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به امضا رسید، قرار شد برای رسیدگی به اعتراض بیماران مبنی بر اینکه فقط داروهای ایرانی درمان ناباروری تحت پوشش بیمه است، اقدام شود. 

وی افزود: بر این اساس، از سال ۹۹ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در داروخانه‌های منتخب به منظور پوشش دارویی درمان ناباروری اختصاص می‌یابد، به شکلی که هر خانواده تا سقف ۵ میلیون از این خدمات بهره‌مند می‌شود. این در حالی است که تمام خدمات درمان ناباروری برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد رایگان است.

کد خبر 483426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha