رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مبلغ یارانه فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبه‌خانواده از ماه جاری (بهمن) از ماهانه ۴۵۰ هزار تومان به ازای هر فرزند به ۶۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

کودکان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وحید قبادی دانا اظهار کرد: این مبلغ یارانه ماهانه برای فرزندان دارای معلولیت هم از ۵۷۰ هزار تومان به ۹۲۴ هزار تومان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: با توجه به مخارج بیشتر فرزندان بزرگ‌تر، مبلغ این یارانه برای فرزندان معلول ۱۲ تا ۱۸ سال از ۴۲۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت.

قبادی دانا گفت: در مجموع یارانه مراکز شبه‌خانواده از ۵۵ درصد تا ۷۹ درصد با توجه به سن فرزندان و وجود معلولیت افزایش می‌یابد و امروز یکشنبه (۲۰ بهمن) در کارت مدیران مراکز شبه‌خانواده شارژ می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه از پرداخت یارانه مراکز شبه‌خانواده به صورت الکترونیک و متمرکز  از اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: میزان مبلغ امداد خانواده های جایگزین از مبلغ یارانه مراکز شبه خانواده کمتر بوده، بطوریکه میزان مبلغ یارانه مراکز شبه خانواده برای هر فرزند حداقل ۴۲۰ هزار تومان اما مبلغ امداد خانواده های جایگزین ۳۷۰ هزار تومان بود که حالا از ۳۷۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزار تومان (معادل ۷۶ درصد) افزایش یافت. این افزایش ها محصول شفافیت و انضباط مالی در بهزیستی بوده و از محل صرفه‌جویی‌ها نبوده است.

وی اظهار کرد: هر ماه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت الکترونیک، کارت گروه هدف بهزیستی شارژ می شود که با کد ملی از سایت شفافیت بهزیستی قابلیت رهگیری دارد.

کد خبر 483412

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha