در آخرین روز از سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۱۹ نمایش به صحنه می‌روند و این رویداد آماده اعلام برگزیدگان می‌شود تا پرونده این دوره روز دوشنبه ۲۱ بهمن بسته شود.

نمایش دست...کاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روز یکشنبه در آخرین روز از سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش‌های مختلف نمایش خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی، رادیو تئاتر، به علاوه فجر و صحنه ای ۱۹ نمایش اجرا می‌شود و این رویداد هنری آماده می‌شود تا برگزیدگان دوره سی و هشتم را معرفی کند.

  • رادیو تئاتر

امروز یکشنبه در بخش رادیو تئاتر نمایش «سردار عشق» به کارگردانی بهرام ابراهیمی و نویسندگی و تهیه کنندگی امین رهبر از تهران ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۴۰ دقیقه در تالار رودکی به صورت میهمان اجرا می‌شود.

  • به علاوه فجر

همچنین در آخرین روز از جشنواره تئاتر فجر در بخش نمایش‌های به علاوه فجر ۴ اثر به صحنه می رود که تنها یک اجرا در بخش میهمان حضور دارد و باقی نمایش‌ها در بخش مسابقه شرکت کرده اند. نمایش دی زنگرو به نویسندگی مسعود احمدی و کارگردانی آیدا عزت آبادی از شیراز به عنوان منتخب جشنواره پسامهر فارس ساعت ۱۹ به مدت ۷۰ دقیقه در تماشاخانه ایران تماشا به صحنه می رود؛ این نمایش که تنها روز یکشنبه اجرا خواهد داشت در بخش رقابتی حضور ندارد.

نمایش رهایی از معبد شائولین به نویسندگی و کارگردانی متین اوجانی از تهران که روز شنبه نخستین اجرای خود را در بخش مسابقه به صحنه برد در آخرین روز از جشنواره نیز ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۵۵ دقیقه در تماشاخانه دیوار چهارم بار دیگر به صحنه می‌رود.

نمایش رپرتاژ اندیشه های کال به نویسندگی علی طاهری، سیما بنیادی و سپیده خاکباز و کارگردانی علی طاهری که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به صحنه رفته است بار دیگر در ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۶۵ دقیقه در تماشاخانه آژمان اجرا می شود؛ این نمایش که از تهران در جشنواره حضور دارد در بخش مسابقه به علاوه فجر شرکت کرده است.

در سالن دیگر تماشاخانه آژمان نیز مرضیه شاطرطوسی نمایش آن «یگانه می‌کشد» را از تهران ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۶۵ دقیقه اجرا می کند؛ این نمایش که در بخش مسابقه به علاوه فجر نیز حضور دارد در هفتمین و هشتمین روز از سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا داشته است.

  • دیگرگونه‌های اجرایی

امروز در بخش نمایش‌های خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی هشت اثر اجرا می شود که دو نمایش به صورت میهمان اجرا دارند که یکی از آنها نیز مربوط به سانحه هوایی سقوط هواپیمای مسافری ایران اوکراین است. نمایش سیرک به نویسندگی و کارگردانی سمیه مهری از تهران ساعت ۱۰:۳۰ به مدت ۳۵ دقیقه و نمایش میمون‌کشی به نویسندگی و کارگردانی سعید خیراللهی از دهلران ساعت ۱۱ به مدت ۳۰ دقیقه در مترو میدان ولیعصر (عج) ایوان انتظار اجرا خواهند داشت که هر دو نمایش در بخش مسابقه شرکت کرده‌اند.

همچنین نمایش «چیزمیز» به نویسندگی و کارگردانی حسنا قبادی از ایلام ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه و نمایش قهرمان کیست؟ به نویسندگی و کارگردانی مارال ایزدبخش از بوشهر ساعت ۱۷ به مدت ۲۵ دقیقه در محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا دارند و هر دو نیز در بخش مسابقه حضور دارند. در محوطه مجموعه تئاتر شهر نیز نمایش دست... کاری به نویسندگی احمد صمیمی و کارگردانی مهدی ضیاییان پور از تهران ساعت ۱۶ به مدت ۲۰ دقیقه، نمایش میمون کشی ساعت ۱۶:۳۰، نمایش گل پری به نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی از زاهدان ساعت ۱۷ به مدت ۳۵ دقیقه، نمایش #همه_همدردیم به نویسندگی و کارگردانی یاسر میرمحمدی از رشت ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه و نمایش سرباز نوشته امیرحسین شفیعی و کارگردانی پژمان شاهوردی از بروجرد ساعت ۱۸ به مدت ۲۵ دقیقه اجرا خواهند داشت.

  • نمایش‌های صحنه‌ای

در دهمین روز از سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر در بخش صحنه ای ۶ نمایش به صحنه می رود که به جز دو اثر باقی نمایش ها در بخش مسابقه حضور دارند. نمایش همه فرزندان مکبث به نویسندگی مهدی شفیعی زرگر و کارگردانی مجتبی رستمی فر از اهواز در دومین روز اجرا ساعت ۱۹ به مدت ۱۰۰ دقیقه، نمایش کریملوژی به نویسندگی مهران رنجبر و کارگردانی رضا بهرامی از تهران در دومین روز در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ به مدت ۵۵ دقیقه، نمایش واگیر ندارد به نویسندگی و کارگردانی ساشا کشوادی از تهران در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ به مدت ۷۰ دقیقه و نمایش خرچنگ خانگی لای ملافه ها خانه می کند اتللو به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی از تهران در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۲۰ به مدت ۱۰۰ دقیقه به ترتیب در تالار اصلی، چارسو، سایه و قشقایی به صحنه میروند که در این میان تنها نمایش واگیر ندارد در بخش رقابتی حضور ندارد.

همچنین نمایش مارلون براندو به نویسندگی و کارگردانی مهران رنجبر از تهران در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۴۵ به مدت ۸۵ دقیقه در تالار استاد سمندریان و نمایش پشت دیوار عمارت به نویسندگی و کارگردانی حمید ابراهیمی از تهران ساعت ۱۸ در تماشاخانه سرو به مدت ۹۰ دقیقه اجرا می شوند که به ترتیب در بخش رقابتی و غیررقابتی شرکت دارند. سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از روز پنجشنبه ۱۰ بهمن  فعالیت خود را آغاز کرده است و شامگاه ۲۱ بهمن‌ به کار خود پایان خواهد داد. 

کد خبر 483389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha