مدیر امور تجهیزات شرکت مترو اعلام کرد که با اضافه شدن ۳ پست برق جدید به شبکه متروی تهران تا پایان سال ۹۸، افزایش ۵۰ درصدی جریان برق در خطوط مترو طی یکسال رقم می‌خورد.  

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، حبیب‌اله رضایی ملک از افتتاح و بهره‌برداری ۳ پست برق نوبنیاد، قلعه مرغی و آهنگ تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این ۳ پست برق و نیز پست برق اکباتان که در چهارم بهمن ماه به بهره‌برداری رسیده بود، شاهد افزایش ۵۰ درصدی توان جریان برق در خطوط مترو در سال ۹۸ خواهیم بود.

مدیر امور تجهیزات شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) افزود: شبکه مترو تاکنون برای تامین برق خطوط هفت‌گانه موجود و همچنین خط فرودگاه امام خمینی (ره) در مجموع از ۱۰ پست برق استفاده می‌کرد. که با بهره‌برداری از ۳ پست برق جدید در نوبنیاد، قلعه مرغی و آهنگ که هر یک از ۲ منبع اصلی تغذیه می‌شوند، تعداد پست‌های برق مترو به ۱۳ پست افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در نتیجه نه تنها از فشار بار پست‌های قبلی کاسته خواهد شد بلکه امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خطوط مختلف تسهیل شده و اتکاپذیری خطوط نیز افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به اینکه برای احداث هر پست برق، زمینی در حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: ساختمان اصلی هر پست برق، بخش‌های مختلف از جمله اتاق کنترل، اتاق تابلوها، بخش اداری، باتری خانه و اتاق GIS را شامل می‌شود.

کد خبر 483278
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha