خبرگزاری آناتولی روز شنبه گزارش داد که نیروهای آمریکایی احداث یک پایگاه نظامی را در میدان نفتی «الرمیلان» در استان الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه آغاز کرده‌اند.

پایگاه نظامی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، طبق این گزارش، نیروهای آمریکایی که اولویت شان تمرکز در میادین نفتی سوریه است، احداث یک پایگاه نظامی جدید را در استان الحسکه آغاز کرده اند و همچنین پرچم خود را بر فراز یک پست نظامی به اهتزار درآوردند که پیشتر در دست شبه نظامیان کُرد «ی پ گ» و «پ ک ک» بود.

میادین سرشار از نفت سوریه در شمال شرق این کشور به میدانی برای رقابت میان آمریکا و روسیه تبدیل شده است.

نظامیان آمریکایی مستقر در مناطق تحت سیطره شبه نظامیان کُرد در سوریه، از ژانویه سال جاری (دی-بهمن) چندین بار مانع رسیدن نیروهای روسیه به میدان نفتی «الرمیلان» در شمال شرقی استان الحسکه شده و آنها را مجبور به عقب نشینی کردند.

آناتولی به نقل از منابع میدانی موثق نوشت: همزمان با تلاش روس ها برای رسیدن به این منطقه نفت خیر، نیروهای آمریکایی نیز احداث یک پایگاه نظامی را در شهرک «تل تراک»، واقع در جاده منتهی به میدان «الرمیلان» در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی الحسکه، آغاز کرده اند.

به گفته منابع مطلع، ارتش آمریکا طی هفته اخیر وسایل و ادوات لازم برای ساخت این پایگاه را از عراق به سوریه و از طریق گذرگاه مرزی الولید ارسال کرده است.

در همین راستا، ارتش آمریکا که از روز جمعه شروع به استقرار نیروهایش در مناطق اطراف میادین نفتی استان دیرالزور کرده است، ساختمان تحت کنترل نظامیان کُرد را به یک مرکز نظامی تبدیل کرد.

این منابع افزودند: این اقدام در راستای طرح آمریکا برای تبدیل شهر الحسکه به مرکزی برای اداره میادین نفتی به شمار می رود.

نیروهای آمریکایی در ۱۱ پایگاه و منطقه نظامی در استان های الحسکه، الرقه، دیرالزور در شمال شرقی سوریه مستقر هستند.

آمریکا طی سال های اخیر تجهیزات و ادوات نظامی زیادی به پایگاه هایش که بیشتر آنها نزدیک میادین نفتی سوریه هستند، فرستاده است.

البته نیروهای آمریکایی همزمان با عملیات موسوم به «چشمه صلح» ترکیه در اکتبر سال گذشته (مهر- ابان) از برخی از پایگاه های خود در شمال شرقی سوریه عقب نشینی کردند اما نیروهای این کشور در میدان نفتی و محیط اطراف آن باقی ماندند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیشتر در سخنانی مدعی شده بود: ما از نفت سوریه محافظت خواهیم کرد. این در حالی است که وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای آمریکا را به تلاش برای دزدی نفت سوریه متهم کرد.

کد خبر 483233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha