جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمریکا قصد دارد تحت عنوان حفاظت از میدان‌های نفتی شرق سوریه تعدادی تانک و سرباز به این منطقه اعزام کند.

آمريكا سوريه

به گزارش دویچه‌وله،  بنابر گزارش‌ها وزارت دفاع آمریکا قصد دارد برای "حفاظت از میدان‌های نفتی" تعدادی تانک و نظامی به شرق سوریه اعزام کند.  

پس از تصمیم غیرمنتظره رئیس جمهوری ایالات متحده درباره خروج نظامیان آمریکایی از شمال و شرق سوریه، ظاهرا سیاست واشنگتن در مورد این منطقه چرخش جدیدی پیش رو دارد.

"اشپیگل آنلاین" بامداد جمعه ۲۴ اکتبر (سوم آبان) به نقل از چند رسانه آمریکایی گزارش داده که وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) طرحی برای اعزام مجدد نیروهای نظامی به شرق سوریه در دستور کار دارد.

هدف از این طرح حفاظت از میدان‌های نفتی در شرق سوریه عنوان می‌شود. نشریه نیوزویک به نقل یک مقام ارشد پنتاگون می‌گوید نیروهای آمریکایی که قرار است به شرق سوریه اعزام شوند شامل دست‌کم ۳۰ تانک و صدها نظامی خواهند بود.

ظاهرا کاخ سفید هنوز طرح پنتاگون را تائید نکرده است. با این همه شبکه "سی‌ان‌ان" می‌گوید اعزام نظامیان آمریکایی به شرق سوریه قرار است "تقریبا خیلی زود" انجام شود.

پس از تصمیم اخیر ترامپ برای خروج کامل نظامیان آمریکایی از سوریه، حدود هزار نظامی آمریکایی از این کشور خارج شدند. بر این پایه اگر طرح پنتاگون برای فرستادن تانک به شرق سوریه عملی شود تصمیم ترامپ در عمل منتفی خواهد شد.

بخش بزرگی از میدان‌های نفتی سوریه در مناطق کردنشین در شمال و شرق قرار دارند. اغلب این میدان‌ها پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه برای مدتی در کنترل گروه‌های تروریستی قرار داشتند و با عقب راندن آنها به دست نیروهای کرد سوری و متحدانشان افتادند.

کد خبر 460282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha