ایجاد مسیر ویژه نابینایان در معابر عمومی از وظایف مدیریت کلان شهر تهران است که شهرداری های مناطق در سال های اخیر توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند. نصب کفپوش های شیاردار در پیاده روها، شاید نخستین اقدامی بود که در مناسب سازی مسیر روشندلان انجام شد. در چند روز گذشته جمع آوری این کفپوش ها و جایگزین شدن «اکسترنال» به موضوع داغ فضای مجازی تبدیل شده است.

کفپوش اکسترنال

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: چند روز پیش بود که فیلمی از عملیات عمرانی جمع آوری کفپوش های شیاردار ویژه روشندلان در معابر منطقه ۶ در فضای مجازی دست به دست شد و کاربران از حذف مسیر ویژه نابینایان خبر دادند و مدیران شهری را متهم به نقص حقوق شهروندی کردند.
«صفا صبوری دیلمی»، معاون فنی و عمران شهرداری تهران در واکنش به این فیلم و صحبت‌های ارائه شده از سوی کاربران، گفت: «خبرهای منتشر شده مبنی بر جمع آوری کفپوش های شیاردار ویژه نابینایان از معابر عمومی و پیاده راه‌ها صحت ندارد و عملیات عمرانی در راستای بازسازی پیاده راه ها بوده است.»
او از نصب کفپوش های حسی ویژه نابینایان خبر داد و گفت: «براساس دستورالعمل ابلاغ شده، در راستای رفاه بیشتر روشندلان کفپوش های قدیمی که مالکان بصورت شخصی و متنوع اجرا کرده بودند جمع آوری و سنگفرش حسی جدید با عنوان «اکسترنال» نصب می‌شود.»
«مرتضی مطهری»، معاون فنی و عمرانی شهردار منطقه ۶ هم در گفت و گو با خبرنگار همشهری محله، خبرهای منتشر شده مبنی بر جمع آوری کفپوش های شیاردار و فیلم منتشر شده از عملیات جمع آوری این کفپوش ها را نادرست دانست و گفت: «در ادامه روند مناسب سازی معابر و ایستگاه های اتوبوس،نصب کفپوش های حسی برای نخستین بار در معابر منطقه ۶ اجرا می‌شود و شهرداری هیچ برنامه‌ای برای حذف مسیر ویژه روشندلان ندارد.»

کد خبر 483198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha