رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره وضعیت موجود کشور و راه های برون رفت از مشکلات صحبت کرد.

محسن هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمی در مراسم بیعت با آرمان‌های امام راحل، گفت: این سومین سالی است که با اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم برای تجدید میثاق با امام راحل، خدمت آیت‌الله سید حسن خمینی حضور پیدا می‌کنیم تا با آرمان‌های این بزرگوار، تجدیدعهد کنیم.

وی افزود: همانطور که در دو سال گذشته در اینجا درباره بحران‌هایی که کشور و انقلاب اسلامی با آن مواجه است، صحبت کرده‌ام؛ امسال نیز شاهد هستیم که بحران‌های پیش‌آمده  به صورت هم‌افزا، انقلاب اسلامی را دچار مشکلات ویژه‌ای کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این مشکلات شبیه فشار تحریم‌های بین‌المللی و بدعهدی‌هایی است که بعضی از ابرقدرت‌ها به خصوص آمریکای جنایتکار نسبت به انقلاب اسلامی انجام می‌دهند، تصریح کرد: در آخرین مرحله‌ این بدعهدی‌ها هم شاهد خروج از برجام‌ و خروج از کلیه قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد فلسطین توسط آمریکا بودیم.

هاشمی این مسائل را نشان‌دهنده دشواری شرایط دانست و تأکید کرد: لازم است که نسبت به جذب اعتماد عمومی مردم بیشتر تلاش شود. اگر اعتماد عمومی مردم که پشتوانه انقلاب اسلامی است دچار آسیب شود، انقلاب اسلامی هم دچار آسیب می‌شود. با یادآوری راه و روش امام‌خمینی (ره) متوجه خواهیم شد که باید از دو عنصر عقلانیت و اتکا به مردم به بهترین صورت استفاده شود و اگر این کار صورت گیرد، انقلاب اسلامی در همه شرایط موجود بیمه می‌شود و دشمن هیچ کاری نمی‌تواند علیه روش‌ها و راه امام انجام دهد و این راه را مسدود کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم برای افزایش اعتماد عمومی و اتکا به مردم، توجه به گروه‌های مرجع جامعه است، عنوان‌کرد: این گروه‌ها در کنار مردم، حرکت‌های اجتماعی‌، تنش‌ها و اعتراضات را مدیریت می‌کنند. اگر این گروه‌ها دچار مشکل شوند، رابطه میان انقلاب اسلامی‌ و مردم هم از بین‌ می‌رود و مدیریت مشکلات اجتماعی به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. باید بررسی کنیم که ما با این گروه‌های مرجع کشور چه کارهایی انجام داده‌ایم.

هاشمی با اشاره به اینکه موضوع انتخابات از جمله مسائل بسیار مهم کشور است، گفت: جمهوری اسلامی افتخار می‌کند که در طول ۴۱ سال گذشته به صورت عمده هر سال یک انتخابات و اخیرا با تجمیع انتخابات هر دو سال، دو انتخابات را برگزار کرده است. اگر اجازه دهیم که همه تفکرها در انتخابات شرکت کنند، باعث می‌شود که وضعیت اجتماعی و مرجعیتی که مدنظر نظام و مقام معظم رهبری است، بتواند کار اصولی خود را انجام دهد.

وی بیان کرد: در طول سال‌های گذشته و اوایل انقلاب شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» از جمله مهم‌ترین شعارهای مطرح در جامعه بود و نظام جمهوری اسلامی هم حرکت‌های قابل تقدیری را در جامعه انجام داد. برای اینکه بتوانیم وضعیت جامعه را با همین شعار حفظ کنیم باید به نیازهای جامعه توجه کنیم‌.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران مهم‌ترین نیازهای جامعه را معیشت، امنیت و سپس مسائل دیگر برشمرد و عنوان کرد: زمانی‌ که جامعه احساس امنیت و معیشت مناسب داشته باشد، بعد از آن می‌تواند به فکر مسائل دیگر باشد. باید برای اینکه شأن جامعه را حفظ کنیم‌ در این جهت گام برداریم.

وی افزود: خدمت‌رسانی از وظایف مهم حکومت است که باید در دین و دنیا با هم دنبال شود. همانطور که گفته شده اگر فقط موضوع دین باشد، موضوع در میان جامعه عمیق نمی‌شود چرا که دنیای مردم تأمین نیست. همانطور که لامعاش له، لا معاد له. یا پیامبر فرمودند: «اگر نان نبود، نه نماز می‌خواندیم و نه روزه می‌گرفتیم.» می‌بایست ما به عنوان شهرداری تهران هم نسبت به مسائل مردم تلاش بیشتری داشته باشیم‌ و مراقب باشیم که مشکلات مردم به خوبی حل شود.

هاشمی با بیان اینکه جامعه‌ای هستیم که از نظر آبروداری سعی می‌کنیم مشکلات بزرگ پیش‌آمده را مطرح نکنیم، تصریح کرد: باید مشکلات مطرح شود و برای حل آن‌ها اقدام کنیم. امیدوارم که سیاست آبروداری را کنار بگذاریم و مسائل را تک به تک تحقیق و پژوهش کنیم‌.

وی در ‌مورد حوادث اخیر گفت: در همین ماه‌های گذشته شاهد چند حادثه مهم در کشور بودیم، حوادث آبان‌ ماه، ترور سردار سلیمانی، تشییع جنازه باشکوه ایشان، فاجعه کرمان و حادثه سقوط هواپیما، هر یک از این حوادث بار مفهومی و پیامدهای خاصی دارند که باید تحلیل شود. از این پنج حادثه، یک حادثه یعنی تشییع جنازه میلیونی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مثبت و ۴ حادثه دیگر برای نظام و قدرت ملی منفی بودند اما ما به گونه‌ای عمل کردیم که نقطه مثبت را بزرگ و نقاط منفی را کوچک جلوه دادیم، باید به جای آبروداری به مشکلات ورود پیدا کنیم و آن‌ها را حل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان بیان کرد: امیدوارم که همگی بتوانیم با تلاش دوچندان در جهت مشکلات مردم و جلب رضایت آن‌ها، انقلاب اسلامی را بیمه و ‌راه امام (ره) را ادامه دهیم.

کد خبر 482708
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    0 0
    از اعتماد عمومی مهمتر در حال حاضر نشاط و امید و همبستگی ملی است. باید انرژی مردم برای تولید و نشاط در کشور رها شود. مردم از بازیهای سیاسی خسته شده اند.