معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اعزام یک کاروان سلامت متشکل از متخصصان، پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و داوطلبان عضو این سازمان با همکاری سازمان نظام پزشکی برای خدمات رسانی رایگان به مردم روستاهای سیل زده و کمتر برخوردار شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

پزشکان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وحید سلیمی چهارشنبه ۱۶ بهمن افزود: این کاروان سلامت داوطلبان هلال احمر با نیاز سنجی های صورت گرفته از سوی جمعیت هلال احمر استان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و به دلیل نیازهای شدید مردم مناطق سیل زده و کم تر برخوردار به خدمات بهداشتی و درمانی به این استان اعزام شده است.

وی توضیح داد: براساس بررسی های انجام شده از سوی داوطلبان هلال احمر در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان مشخص شد دریافت خدمات دندان پزشکی، زنان و زایمان و بیماری های گوارشی عمده ترین نیازهای ساکنان مناطق آسیب دیده و متاثر از سیل اخیر این استان شرقی کشور به حضور پزشکان داوطلب و دریافت خدمات درمانی مناسب تر از سوی پزشکان متخصص است.

معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این کاروان سلامت اعزامی متشکل از ۱۶ نفر پزشک متخصص پوست، اطفال، زنان و زایمان، چشم پزشکی، دندان پزشکی و عمومی است که در ایام مبارک و خجسته دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به منظور ارائه خدمات درمانی داوطلبانه و رایگان به مناطق سیل‌زده‌ سیستان و بلوچستان اعزام شده است.

سلیمی ادامه داد: قرار است این تیم پزشکی در قالب کاروان سلامت در مراکز درمانی و خانه های بهداشت روستاهای سیل زده عورکی، پیرسهراب، تنگ و نوبندیان شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان به ارائه خدمات درمانی رایگان به مردم روستایی بپردازند. در کنار این ۱۶ متخصص و فوق تخصص در رشته‌های زنان، کودکان، عفونی، دندان پزشکی، مامایی و عمومی که از استان تهران به روستاهای یادشده اعزام شده اند؛ برای تامین سایر کادر پزشکی از ظرفیت‌های بومی استان سیستان و بلوچستان استفاده خواهد شد.

وی با تقدیر از متخصصان، پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و داوطلبان این سازمان در ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه به نیازمندان دریافت اینگونه خدمات گفت: این نیکوکاران واقعی همواره به عنوان حامیان اصلی این سازمان در تمامی برنامه های بشردوستانه اعم از حوادث و سوانح به وقوع پیوسته با ارائه خدمات متنوع بهداشتی و درمانی یار و مددکار این سازمان بوده اند و حتی در بدترین شرایط سخت اقتصادی روز به روز بر شمار کسانی که برای پیوستن به داوطلبان هلال احمر اعلام آمادگی می کنند، افزوده می شود. ‌

کد خبر 482702

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha