رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از ارسال مرحله‌ اول کمک‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بیش از ۵ کامیون محموله کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان صبح چهارشنبه ۱۶ بهمن روانه مناطق «راسک و سرباز» استان سیستان و بلوچستان شد.

سیل مهربانی

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایسنا، محسن کلاری گفت: در پی مشکلات پدید آمده از بارندگی‌های شدید در استان سیستان و بلوچستان و برخی نقاط جنوب شرقی کشور و خسارت‌های پیش‌آمده در آن مناطق و برای حمایت و همدلی با هم‌وطنان آسیب‌دیده، «دومین سیل مهربانی هم‌کلاسی‌ها» برای جمع‌آوری و ارسال هدایای نقدی و غیر نقدی دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها به این مناطق در کشور اجرا شد.

وی اظهار کرد: در همین زمینه همزمان با سراسر کشور پویش سیل مهربانی همکلاسی‌ها از اول بهمن‌ماه در مدارس فارس برگزار و اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان شامل پوشاک، پتو، زیرانداز، مواد خوراکی و غذای بسته‌بندی‌شده با تاریخ‌مصرف مدت‌دار، انواع لوازم بهداشتی و نوشت‌افزار از دانش‌آموزان، اولیا و همکاران فرهنگی جمع‌آوری شد.

دبیر ستاد پشتیبانی و برنامه‌ریزی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی فارس ادامه داد: در اجرای این طرح استان فارس مسئول جمع‌آوری کمک‌ها و نیازهای سیل‌زدگان دو شهرستان «راسک و سرباز» استان سیستان و بلوچستان شد.

کلاری با اشاره به ارسال ۵ کامیون محموله کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان به مناطق سیل‌زده «راسک و سرباز» استان سیستان و بلوچستان، اقلام ارسالی را شامل: ۴ هزار بطری آب‌معدنی، ۲۸ عدد گاز ۳ شعله، لوازم‌التحریر بیش از ۴ هزار قلم، وسایل کمک‌آموزشی ۵۰۰ بسته و لباس ۱۰ هزار دستبرشمرد.

همچنین اقلامی چون  کیف و کفش ۵۰۰ جفت، مواد شوینده و بهداشتی ۵ هزار بسته، روغن مایع و جامد بیش از یک‌هزار عدد، قند و شکر بیش از ۵۰۰ کیلو، پتو ۳۰۰ تخته، کنسرو ۴ هزار قوطی، ماکارونی و سویا ۵ هزار بسته، برنج و حبوبات ۳ تن و بیش از ۸۰۰ کیلو خرما نیز به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

او اظهار کرد: پویش سیل مهربانی دانش‌آموزی علاوه بر یاری‌رساندن به سیل‌زدگان، یک اقدام فرهنگی و اجتماعی است که برای تمام دانش‌آموزان کشور درس مهربانی، همدلی و همیاری و نوع‌دوستی را به همراه دارد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس همچنین از شروع مرحله دوم جمع‌آوری کمک‌ها از این هفته نیز خبر داد افزود: کمک‌های نقدی بسیاری نیز از ۵۹ منطقه آموزشی فارس جمع‌آوری‌ شده که هرکدام از مناطق به طور مستقیم به‌حساب آموزش  و پرورش سیستان و بلوچستان واریز کرده‌اند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور در شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی شرایط را در سیستان و بلوچستان وخیم‌ کرد، به‌طوری‌که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و سرریز شدن آب از پشت سدهای این استان را در پی داشته است.

کد خبر 482628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha