مجموع نظرات: ۲
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: برای اولین بار هنرمندان هنرهای تجسمی ‌در رشته‌های مختلف برای خلق آثار هنری در نوروز ۹۹، در خانه اتحادیه گرد هم می‌آیند.

آرايش نوروزي تهران

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر برزین ضرغامی ‌با بیان این مطلب افزود: اولین کارگاه هنرهای تجسمی ‌با حضور هنرمندان برجسته و اساتید بنام کشور در اولین جشنواره هنرهای تجسمی‌ تبلیغات فرهنگی محیطی نوروز ۹۹ در رشته‌های گرافیک، تصویرسازی، نقاشی، نقاشی خط، خوشنویسی، عکاسی، کاریکاتور، تذهیب و نگارگری و هنرهای جدید از روز ۱۵ لغایت ۱۸ بهمن از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر در محل خانه اتحادیه گردهم می‌آیند.

وی ادامه داد: این گردهمایی به این منظور انجام می‌شود که ۲۱۰ هنرمند منتخب برای نوروز ۹۹ در بزرگترین رخداد هنری تجسمی‌ کشور خلق اثر کنند.

ضرغامی ‌با اشاره به تقارن نوروز باستانی با ایام ولادت با سعادت حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین اعیاد بزرگ شعبانیه، تصریح کرد: در این کارگاه علاوه اینکه سعی شده تا آثاری با موضوع نوروز طراحی شود توجه به اعیاد شعبانیه نیز مورد توجه قرار بگیرد تا آثاری با این موضوع هم آماده و در سطح شهر اکران شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: به منظور افزایش روحیه نشاط و شادابی در سطح جامعه همچنین استفاده از تمامی‌ ظرفیت‌های رشته‌های تجسمی، فضایی برای گفتگوی اهالی هنرهای تجسمی ‌مهیا شده است تا هنرمندان بتوانند علاوه بر قرارگیری در موقعیت رشد و ارتقای هنری با شیوه‌های نوین و خلاقانه هنر خود را به کار بگیرند و خلق اثر کنند.

وی با بیان اینکه تعامل بین رشته‌ای برای خلق اثر مشترک یکی از نقاط برجسته این کارگاه است، توضیح داد: برای اولین بار از کلیه شهروندان تهرانی و هموطنان و همچنین هنرمندان و کسانی که برای زیبایی شهر دغدغه دارند دعوت شده تا در این کارگاه ۴ روزه حضور یافته تا علاوه بر بازدید ایده‌های خود را با مدیران شهری در میان بگذارند.

ضرغامی، هدف از این اقدام را هم افزایی و ارتباط درخور شأن مردم با سازمان زیباسازی دانست و اظهار کرد: با این اقدام قصد داریم تا طرح‌هایی درخور شهروندان تهرانی و مهمانانی که از پایتخت در ایام نوروز بازدید می‌کنند، اکران کنیم تا علاوه بر افزایش رضایت، شادابی و نشاط را در نوروز باستانی حفظ کنیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: بر اساس فراخوانی که از سوی این سازمان منتشر شده بود هنرمندان تا ۱۳ بهمن رزومه و آثارشان را ارسال کردند.

وی تصریح کرد: آثار در دهه پایانی بهمن ماه داوری خواهد شد و در دهه اول اسفند نتایج اعلام می‌شود. همچنین در آستانه نوروز ۹۹ آثار منتخب در سه رده دسته‌بندی و از میان آنها آثار منتخب در سطح شهر اکران می‌شوند.

کد خبر 482556
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    0 0
    شهرداری باید برای مناسبت ها برنامه های خانودگی شادی بخش بیشتری بگذارد. نوروز، جشن نیمه شعبان ، روز درختکاری ، جشن یلدا ، جشن مهرگان ولادت امام علی و امام رضا. برنامه هائی مانند دو همگانی ، فستیوال ملل ، مسابقه بلال خوردن ، نمایشگاههای داخل پارکها. نشاط مهمترین نیاز امروز جامعه ایران است.
  • CA ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    0 0
    نمایشگاههای هنرهای تجسمی در پارکهای تهران سبب افزایش روحیه و شادابی مردم می شود. برای نوروز می توانید برنامه دو همگانی در اتوبان نیایش بزگزار کنید.