مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تهیه و تدوین طرح مقابله با زلزله از سوی شهرداری‌های استان با وجود گسل در اکثر نقاط البرز ضروری است.

مدیریت بحران البرز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا فلاح‌نژاد گفت: در همایش ریسک و تاب‌آوری شهر در مقابل زلزله که با همکاری شهرداری کرج برگزار شد، در این طرح، ریسک و تاب‌آوری شهری مناطق دوازده‌گانه کرج و فردیس در برابر زلزله بررسی شده است.

وی افزود: شهر فردیس پیش از استقلال مجموعه مدیریت شهری دو منطقه از مدیریت شهری کرج را در بر می‌گرفت که پیشنهاد می‌شود شهرداری و فرمانداری فردیس برش شهر فردیس طرح مناطق خود را اخذ کرده و اقدامات اجرایی مرتبط با بحران زلزله را به عمل آورند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: الگوی مطالعات شهر کرج می‌تواند در سایر شهرهای استان بومی‌سازی شود، همه ادارات برای تحقق این طرح اقدامات لازم در مورد محافظت از شریان‌ها و تأسیسات خود را انجام دهند.

فلاح‌نژاد گفت: اداراتی همچون هلال‌احمر، اورژانس، تبلیغات اسلامی، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و... باید خود را برای حوادث بحرانی مطابق با طرح فوق آماده کنند.

وی خطاب به شهرداری‌ها افزود: اقدامات و طراحی شهرداری کرج قابل الگوبرداری است و انتظار می‌رود سایر شهرداری‌ها از این طرح الگوبرداری کنند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: مشابه گسل‌های مختلفی که در شهر کرج شناسایی‌ شده در سطح استان البرز وجود دارد.

فلاح نژاد گفت: مسیر گسل زلزله استان البرز از کلاک تا آبیک است، این گسل‌ها در قسمت‌های شمالی و جنوبی استان البرز نیز وجود دارد.

وی گفت: شهر کرج در محاصره انواع گسل‌ها است و باید همه سازمان‌ها در استان البرز کمک کنند تا طرح زلزله‌شناسی در کلان‌شهر کرج به‌ خوبی اجرایی شود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: اگر بحرانی در کرج رخ دهد، ایران کوچک به لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... پیامدهای گسترده کشوری خواهد داشت.

فلاح‌نژاد  گفت: بررسی‌ها بیان می‌کند وقوع زلزله در البرز ۴۰ درصد ساختمان‌های معرض خطر را تخریب می‌کند از این‌رو مجموعه مدیریت شهری شهرداری‌ها باید به‌عنوان رئیس ستاد بحران شهر اقدامات اصولی را در برنامه‌ها داشته باشند.

کد خبر 482321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha