نقشه‌های گوگل توسط شخصی که از ۹۹ تلفن هوشمند روشن استفاده می‌کرد، فریب خوردند و ترافیک سنگین گزارش کردند.

خيابان
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وییرد و بیزینس اینسایدر، سه سال پیش بود که زیمون وکرت متوجه اتفاقی غیرعادی شد؛ نقشه مسیریاب گوگل ترافیکی سنگین در خیابانی در برلین گزارش می‌کرد در حالیکه هیچ ماشینی در حال تردد نبود!

به نظر می‌رسید کلید حل این معما در دست گوشی‌های هوشمند باشد. بنابراین او تصمیم گرفت این فرضیه را آزمایش کند. برای این کار ۹۹ گوشی از نزدیکان و شرکت‌های تلفنی امانت گرفت و با یک چرخ دستی قرمز رنگ پروژه "هک نقشه گوگل" را شروع کرد.

نقشه به این صورت بود که او به همراه چرخ‌دستی پر شده از گوشی در خیابان‌ها قدم بزند. البته نقشه گوگل حدود یک ساعت زمان برای گزارش ترافیک احتمالی و مورد نظر زیمون نیاز داشت.

نقشه گوگل داده‌های ترافیکی خود را از گوشی افرادی که موقعیت مکانی خود را روشن کرده‌اند جمع آوری می‌کند و به همین دلیل زیمون گمان می‌کرد که یک خط بلند قرمز رنگ که نشان‌دهنده ترافیکی پرحجم و کند است روی نقشه نمایان شود.

البته او اذعان کرد که راه‌های فنی‌تری با کمک الگوریتم‌های کامپیوتری برای هک کردن نقشه گوگل و ایجاد ترافیک تقلبی وجود دارد ولی هدف او هک کردن این سیستم نبوده است بلکه او به دنبال راهی ساده و قابل درک برای بیان یک واقعیت بوده.

وی که این آزمایش را حدود شش ماه قبل انجام داده بود، اطلاعات مربوط به آن را به تازگی و همزمان با تولد پانزده سالگی نقشه گوگل منتشر کرد.

شرکت گوگل از خلاقیت موجود در این طرح قدردانی کرد و آن را باعث ارتقاء عملکرد سرویس‌های خود دانست. این شرکت با اشاره به تلاش‌های موفقیت‌آمیز مهندسانش برای ایجاد تمایز بین خودرو و موتورسیکلت‌ گفت هنوز موفق به رفع مشکلی که پروژه زیمون به آن اشاره داشته نشده‌اند.

کد خبر 482293
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • برادران ابدانی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    0 0
    دمش گرم . اینها نباشند دنیا فکر میکنن دیگه بالاتر از اونا نیست . این به سخره گرفتن تکنولوژی است .