رئیس اداره بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت از اختصاص ۶ بیمارستان در استان تهران و یک بیمارستان در سایر استان‌ها برای مبتلایان احتمالی کرونا خبر داد.

ویروس کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، حسین عرفانی رئیس اداره بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: جلسه‌ای با معاونت‌های درمان ۳ دانشگاه علوم پزشکی ایران، بهشتی و تهران در دفتر معاون درمان وزارت بهداشت آقای جان‌بابایی برگزار شد. در این جلسه قرار شد هر دانشگاه علوم پزشکی یک بیمارستان دولتی از بیمارستان‌های خود و یک بیمارستان خصوصی زیرمجموعه خود را برای استقرار اطفال و  بزرگسالان مشکوک به کرونا تخصیص دهند.

وی افزود: بنابراین هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی فضای خاص بیمارستانی را برای افراد مشکوک به بیماری آماده می‌کنند. این بیمارستان‌ها در غرب، مرکز، شرق، شمال و جنوب تهران آماده‌سازی می‌شوند.

رئیس اداره بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: در سایر استان‌ها نیز یک بیمارستان از سوی هر دانشگاه علوم پزشکی آماده‌سازی می‌شود.

وی ادامه داد: در آن جلسه وزارت بهداشت به اجرای این مهم متعهد شد. لیست این بیمارستان‌ها در یکی دو روز آینده توسط معاونت درمان وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

عرفانی اظهار کرد: راه انتقال بیماری کرونا در درجه اول از مسیرهای تراکمی نیست، بنابراین اینکه بیمارستان در کدام منطقه در نظر گرفته شود، تفاوت چندانی ندارد و اینطور نیست که تخصیص بیمارستان در مناطق پرجمعیت دلیلی بر شیوع بیماری شود.

رئیس اداره بیماری های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت در  پاسخ به سوالی درباره اقدامات پیشگیرانه در مدارس به منظور مقابله با ویروس کرونا گفت: تاکنون ورود ویروس کرونا را به کشور نداشته‌ایم و تنها بحث آموزش همگانی به دانش‌آموزان مطرح است. همچنین از آموزش و پرورش خواستار اطلاع‌رسانی درباره بیماری کرونا به مسئولان مدارس و اولیا هستیم، اما نیازی به تمهیدات پزشکی در مدارس، تا زمان ورود ویروس به کشور، نخواهد بود.

وی افزود: باید دانش جامعه هدف خود را در زمینه پیشگیری از بیماری‌های ویروسی ارتقا دهیم. شاخص‌های بهداشت مدارس باید بالا برود، یعنی استانداردهای غذایی، فیزیکی و محیطی مدارس ارتقا یابد.

عرفانی تاکید کرد: وقتی ما به قطع یقین می‌دانیم که ویروس وارد کشور نشده است، به هیچ تمهید دیگری نیازی نیست. به عنوان یک کارشناس و بر اساس مطالعات کارشناسی می‌گویم که مردم هیچ نگرانی‌ای بابت این ویروس نداشته باشند.

کد خبر 482166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha