رئیس شورای شهر تهران گفت: در شروع کار پنجمین دوره شورای شهر، لیست بلند بالایی از پروژه‌های نیمه‌کاره مانده بود و قرار بود این پروژه‌ها انجام شود و بعد سراغ کارهای جدید برویم.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمی در مراسم افتتاحیه پروژه زیرگذر-تونل خیابان‌های آزادی و استاد معین، با بیان این مطلب افزود: در سال ۹۷، ۱۷ پروژه افتتاح شد و الان در ۷۰ پروژه پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.

هاشمی به پروژه تونل استاد معین اشاره و بیان کرد: این پروژه با توجه به شناختی که از آن دارم، اقدامی جدی بود؛ بدون بستن خیابان آزادی و حادثه این پروژه انجام شد. 

وی به بودجه شهرداری برای سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: بودجه سال آینده افزایش قابل توجهی دارد و از ۲۵ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. بودجه عمران ۴۳ درصد افزایش یافته است و این نویدجهش در پروژه‌های عمرانی در آینده را می‌دهد. برای این که بتوانیم به این درآمد برسیم باید از ابزارهای نوینی استفاده کنیم که TOD یکی از راه‌های کسب درآمد است. همچنین به پهنه S و M و R و G، پهنه T اضافه کنیم که یادگاری از شورای شهر پنجم باشد. از این طریق می‌توانیم درآمدهای مناسبی از محیط پیرامون مترو کسب کنیم.

همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه پروژه تونل-زیرگذر خیابان‌های آزادی و استاد معین، تعدادی از ساکنان منطقه ۹ شهر تهران در این مراسم حضور پیدا کردند و نسبت به افتتاح یک طرفه این تونل-زیرگذر اعتراض خود را مطرح کردند. در نهایت یکی از اعضای شورایاری به نمایندگی از تعدادی از ساکنان در جمع شهردار تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران مشکلات موردنظر را بیان کرد.

محسن هاشمی با اشاره به این اعتراض که ناظر بر یک طرفه بودن مسیر این پروژه بود، گفت: برای اولین بار است در طول سی و چند سالی که از دولت سازندگی تا به حال می‌گذرد و در مراسم افتتاح پروژه‌ها حضور داشته‌ام این سبک اعتراض را نداده‌ایم. به هر حال در گام دوم انقلاب هستیم و مردم بعضا معترض هستند و اشکالی هم ندارد اما اعتراضات می‌تواند مسالمت‌آمیزتر باشد.

وی افزود: من به عنوان رییس شورای شهر این پروژه را دنبال می‌کردم، این بحث جدی بود که مردم محله استاد معین با این پروژه موافق نیستند، اما از طرف شورایاران آن محلات کسی سراغ ما نیامد، از سوی شورایاران جدید هم هیچ کس درباره کم و کیف این پروژه از من چیزی نپرسید. در کل من نه درخواست ملاقاتی داشتم و نه نامه‌ای برای من آمد که آن را ارجاع دهم.

هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: شورایاران عزیز قرار است به ما مشورت دهند و ما معضلات محلات را دقیق بررسی کنیم و نظرمان را به دستگاه اجرایی بدهیم. به هر حال این تونل طوری ساخته شده است که امکان دو طرفه بودن آن فراهم است و امکان بررسی کارشناسانه آن هم هست. قطعا آقای حناچی هم به این توجه دارند و بررسی می‌شود.

وی گفت: الان در شرایط حساسی هستیم و حساس‌ترین شرایط بعد از انقلاب را می‌گذرانیم و با بحران‌های متعدد مواجه هستیم و لازم است با عمل‌گرایی و درایت و عقلانیت از این شرایط عبور و سعی کنیم هر چه می‌توانیم به مردم خدمت کنیم و رضایت‌مندی مردم را بالا ببریم.

کد خبر 482163
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha