اقدامات پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی روشن برای مقابله با بیماری کرونا در شهرستان قشم به‌عنوان یکی از مبادی مهم ورودی و خروجی کشور پیگیری و اجرایی شود.

ویروس کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، معاون برنامه‌ریزی فرماندار قشم، استان هرمزگان دوشنبه ۱۴ بهمن در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان گفت: دستگاه‌های مربوط برای مقابله با بیماری نوپدید و مسری همزمان با نظارت و کنترل مبادی، نسبت به اطلاع‌رسانی عمومی، افزایش دانش شهروندان و ارائه آموزش‌های موردنیاز اقدام کنند.

رحیمی ادامه داد: آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها، ۲ ظرفیت مهم محسوب می‌شوند که باید به‌سرعت برای  برگزاری کلاس‌های آموزشی و انتقال اطلاعات از طریق دانش‌آموزان و دانشجویان به خانواده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان قشم اظهار کرد: با ورود به‌موقع و ارائه اطلاعات صحیح و صادقانه توسط دستگاه‌های متولی از بروز شایعه، ایجاد حساسیت و دلهره در مردم جلوگیری می‌شود.

تاکنون ویروس کرونا به ۲۶ کشور و منطقه دنیا سرایت کرده است. نخستین مورد مرگ خارج از چین هم یک فرد ۴۴ ساله و شهروند چین و از اهالی استان خوبی و شهر ووهان است که پیش از شروع قرنطینه از این شهر خارج شده و از طریق هنگ‌کنگ به همراه یک زن ۳۸ ساله وارد فیلیپین شده بود.

کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش کرد که ۱۴ هزار و ۳۸۶ نفر از مبتلایان چینی و در داخل چین هستند. در هنگ‌کنگ و تایوان و ماکائو چین به ترتیب شمار مبتلایان به ۱۴ و ۱۰ و ۸ نفر رسیده که نسبت به روزهای نخست سرعت ابتلا کاهش داشته است.

در اروپا ۲۱ مورد و در آمریکای شمالی ۱۲ نفر، در مناطق مختلف آسیا ۹۴ نفر و در استرالیا هم ۱۲ نفر به ویروس ووهان مبتلا شده‌اند.

کد خبر 482044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha