مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: موشک روسی سایور که حامل اولین فضانورد کره جنوبی است سه‌شنبه 8 آوریل (20 فرورودین) از مرکز فضایی بایکونور در قزاقستات به فضا پرتاب شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز سفینه فضایی سایوز TMA-12 مطابق برنامه در ساعت 5:16 بعدازظهر به وقت محلی پس از بلند شدن از قدیمی‌ترین سکوی پرتاب جهان که یوری گاگارین روسی، اولین انسان فضانورد در سال 1961 از آن استفاده کرد، در آسمان صاف ناپدید شد.

خانم یی سو - ین 29 ساله، مهندس نانوتکنولوژی اهل کره جنوبی، به همراه فضانوردان روسی سرگئی ولکوف و اولگ کونوننکو سفر به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کرد.

چندین نفر از مقامات و مشتاقات کره‌ای که صورت‌های‌‌شان را با رنگ‌های پرچم ملی کره تزئین کرده بودند، هنگامی که بلندگوها در محل پرتاب اعلام کردند که موشک بدون مشکلی سفینه را در مدار قرار داده است، فریاد شادی سر دادند.

سایوز در آسمان - رویترز

چوی گی – هیوک، رئیس پروژه‌های فضانوردی در موسسه پژوهش هوافضای کره جنوبی که پرتاب سفینه را تماشا می‌کرد، گفت:" یی شجاعانه بر همه مشکلات غلبه کرد. چهار سال تلاش کارشناسان کره‌ای و روسی به موفقیت رسید."

خانواده خانم یی هم در محل پرتاب از یک محل دیده‌‌وری اختصاصی شاهد پرتاب موشک بودند.

در سئول، پایتخت کره جنوبی هزاران نفر از جمله رئیس جمهور لی مونگ – باک و خواهر یی پرتاب را بر روی صفحه عریض تلویزیون در جلوی سالن شهرداری دیدند.

کد خبر 48187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز