سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی ضمن انتقاد بر مصوبه ادغام «یارانه نقدی» و «یارانه معیشتی» مطرح شده از سوی کمیسیون تلفیق مجلس، آن را به ضرر یارانه‌بگیران اعلام کرد و گفت: تصمیم مجلس این طور است که اگر تاکنون خانوار یک نفره جمعاً ۱۰۵ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی دریافت می‌کرده، حال با این مصوبه ادغام ۷۲ هزار تومان دریافت می‌کند.

دستمزد - حقوق - اسكناس

به گزارش همشهری آنلاین،حسین میرزایی در گفتگو با ایسنا، در این باره توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: وزارت رفاه مسئول شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی و جزئی از پروژه اعطای بسته معیشتی است.

  • چرا نمایندگان طرح ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی را ارائه کردند؟

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی ما در پایگاه اطلاعات ایرانیان، یک شناسنامه اقتصادی و اجتماعی برای هر خانواده تعیین و بر اساس رتبه مالی شان نسبت به سایر افراد جامعه مشخص کردیم که بسته حمایت معیشتی را به چه کسی داده و به چه کسی ندهیم.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی معیشتی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه کمیسیون تلفیق مطرح کرد این بود که، چون وزارت رفاه نتوانست شناسایی را به طور درست انجام دهد ما پیشنهاد ادغام یارانه نقدی و یارانه معیشتی را ارائه کردیم که باید عرض کنم در گام اول نقد ما به همین اظهارات است.

  • تعیین رتبه‌مالی برای خانوارهای ایرانی

وی با بیان اینکه ما مکانیسم وسع سنجی و سنجش وضعیت مالی خانوارهای ایرانی را بارها در رسانه‌ها توضیح دادیم و در این‌راستا از دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی درخواست و دعوت کردیم که فرایند را مشاهده کرده و حتی نیروی مستقر در وزارت رفاه بگذارند که بر کل فرایندها نظارت کنند گفت: این کار با این گستردگی اولین بار است که در کشور انجام می‌شود و طبعا برای رشد و توسعه آن می‌بایست همراهی همه دستگاه‌ها را جلب کرد.

وی ادامه داد: اینکه نمایندگان مجلس به این استناد کنند که به عنوان مثال فردی به ایشان مراجعه کرده و اظهار کرده به خاطر دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی، بسته معیشتی دریافت نکرده است را کاملاً رد می‌کنم؛ چرا که مجموعه‌ای از شاخص‌ها باعث حذف اینگونه افراد شده است.

میرزایی تاکید کرد: علاوه بر این، بسیاری از افراد هیچ اموالی به نامشان نیست، ولی گردش مالی دارند که نشان دهنده این است که کار اقتصادی می‌کنند یا به نیابت از شخص دیگری چنین کاری را انجام می‌دهند. ما بر اساس یک سری شاخص‌ها در پایگاه اطلاعات افراد را با یکدیگر مقایسه کردیم که مبنای دریافت یا عدم دریافت بسته معیشتی قرار گرفته است. اگر این مکانیسم مورد نقد است باید مکانیسم اعطای تسهیلات بانکی نیز مورد نقد قرار بگیرد.

  • برخی مسئولان خواهان برچیده شدن رویه تعیین وسع مالی خانوارها هستند

وی گفت: هنگام دریافت تسهیلات نیز استعلام‌های مختلفی از افراد به عمل می‌آید تا مشخص شود می‌توانند وام دریافت کنند یا خیر و به خوداظهاری صرف، بسنده نمی‌شود. به زعم برخی از مسئولین، باید رویه‌هایی که وسع مالی اعتبار ارزیابی می‌شود، برچیده شوند!.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی با بیان اینکه در این طرح، مدیریت شناسایی افراد به منظور توزیع ۳۰ هزار میلیارد تومان که به وزارت رفاه واگذار شده، مبلغ کمی نیست و وزارت رفاه خود را متعهد می‌داند بر اساس چهارچوب‌های کارشناسی جلو رفته و طبق پروتکل‌های فنی و اقتصادی استاندارد عمل کند گفت: ضمن آنکه راه بر نظارت دستگاه‌های ذیربط نیز بسته نیست. از روز اول عده‌ای سوال می‌کردند که چرا برخی نیازمندان بسته معیشتی دریافت نکردند؟، سوال اینجاست که شما نیازمند را چطور تعریف می‌کنید؟، آیا مرجع تشخیص نیازمندی افراد خود اظهاری آنهاست یا باید بر اساس اطلاعاتی که ما در بانک داده خود داریم باید این موضوع را بررسی کنیم؟.

  • نتایج جالب بررسی لیست نیازمندانی که توسط نمایندگان مجلس به وزارت رفاه ارجاع شد

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از افرادی که در لیست‌های مختلف ارائه شده از سوی نمایندگان مجلس از حوزه‌های انتخابیه به دست ما رسیده، کسانی بودند که بسته معیشتی را گرفته بودند، اما مجددا با مراجعه به نمایندگان مجلس اظهار کردند این بسته دریافت نکرده‌اند افزود: همچنین تعدادی از آن‌ها یعنی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز اساساً نباید بسته معیشتی می‌گرفتند، این‌ها متمول بودند، ولی تلاش داشتند در لیست نیازمندان قرار بگیرند که ما دلیل آن را نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: نشان رفتار حرفه‌ای و بررسی دقیق و دوری از اجحاف وزارت رفاه، بررسی دقیق و ریزبینانه معترضین بود که تا کنون، سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در فرآیند اعتراض و بررسی مجدد شناسایی شدند و بر اساس شاخص‌های مالی موجود به لیست بسته معیشتی بگیران افزوده شدند و تمامی معوقات را نیز دریافت کردند. رساندن بسته حمایت معیشتی به نیازمندان واقعی بالاترین اولویت وزارت رفاه است که تاکنون توانسته است این کار را به انجام برساند.

  • هشدار؛ پولشویی و فرار مالیاتی با اجاره دادن کارت بانکی

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی معیشتی افزود: تعدادی از افراد نیز اعتراض شان به این بوده که چرا اطلاعات مالی کل خانواده بررسی شده و فقط اطلاعات سرپرست خانوار مورد بررسی قرار نگرفته است؟ نمی‌توان این طور بررسی کرد، زیرا عضو کوچک یک خانواده محروم کپرنشین با عضو کوچک یک خانواده نیاوران نشین با یکدیگر برابر نیستند. ملک و سایر امکانات رفاهی برای همه اعضای خانوار به اشتراک گذاشته می‌شود و ما بر حسب خانوار جلو رفتیم.

وی در ادامه به ذکر یک مصداق پرداخت و گفت: ما پیرمردی داشتیم که به عدم دریافت بسته اعتراض کرده بود و در بررسی اطلاعاتش مشخص شد وی در سال ۹۷ بالای یک میلیارد تومان به یکی از حساب‌های بانکی‌اش واریزی داشته و ماهانه بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان تراکنش مالی دارد، ولی خودش اذعان کرد که از یکی از اقوامش ۸۵۰ هزار تومان گرفته و یکی از کارت‌های بانکی‌اش را اجاره داده است. ما باید چه کنیم آیا باید به این فرد بسته معیشتی بدهیم یا خیر؟. این فرد یک تخلف بزرگ را مرتکب شده و به پولشویی و فرار مالیاتی کمک کرده است.

میرزایی تاکید کرد: استناد نمایندگان مجلس بر وجود اشتباهات، استناد نادرستی است، زیرا ما مکرر اعلام و نامه‌نگاری کردیم که به وزارت رفاه آمده و زیر ساخت‌های داده‌هایمان را از نزدیک مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه مذاکرات و رایزنی‌های لازم آغاز شده و در حال فراهم کردن شرایطی هستیم که زیرساخت‌های اطلاعاتی وزارت رفاه از سوی دستگاه‌های ذیربط دیده شود گفت: این زیرساخت‌های اطلاعاتی مربوط به کل کشور است نه یک دستگاه و یک دولت. ۴۰ درصد بودجه کشور که به حوزه حمایت‌های اجتماعی اختصاص داده شده است، می‌تواند از طریق همین داده‌های پایگاه اطلاعات رفاه به صورت هدفمند و بهینه توزیع و هزینه شود.

  • مغایرت مصوبه کمیسیون تلفیق با قانون و به ضرر یارانه‌بگیران

وی با بیان اینکه ما ۶۰ میلیون نفر نیازمند را شناسایی کرده و در قالب ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار بسته معیشتی به آن‌ها اعطا می‌کنیم که طبق جداول اعلام شده قبلی به عنوان مثال خانوار تک نفره ۵۵ هزار تومان دریافت می‌کند گفت: تصمیم مجلس این طور است که اگر تاکنون خانوار یک نفره جمعاً ۱۰۵ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی دریافت می‌کرده حال با این مصوبه ادغام ۷۲ هزار تومان دریافت می‌کند. هدف ما این بوده است که حمایت بیشتری از نیازمندان صورت بگیرد، اما خانوار ۵ نفره که تا کنون ۴۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کرده است در جمع با مصوبه کمیسیون تلفیق ۳۶۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد و این به ضرر وی تمام خواهد شد. در واقع این مصوبه به نام فقرا و به کام کسانی است که وضع مالی بهتری داشته و در سه دهک بالای درآمدی هستند.

وی با بیان این که از سوی دیگر در تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۸، دولت موظف شده سه دهک پردرآمد را نیز از فهرست یارانه‌بگیران حذف کند گفت: این مصوبه به معنای این است که همین ۱۸ میلیون نفری که ما را مکلف کرده بودند از فهرست بسته یارانه بگیران حذف کنیم، مجدد با این طرح به فهرست معیشتی بگیران نیز اضافه خواهند شد و دو یارانه را یکجا دریافت می‌کنند.

کد خبر 481786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 51
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    17 1
    جناب آقای دکتر امروز7/11/98 ظاهرا در کمسیون تلفیق مصوبه ای داشتید مبنی بر تعلق یارانه معیشتی به همه یارانه بگیران ،آیا چهار میلیونی با قیمانده در کشور که به صورت دیمی وغیر کارشناسی حذف شدند جزءاین ملت نیستند.با چه روشی این 4 میلیون حذف شدند که من معلم در کنار پزشکان فوق تخصص واستانداران وتجار وغیره قرار گرفته وحذف شدم وهرجا هم که رفتیم افاقه نکرد من در یک شهر 5000 نفری زندگی می کنم وحاضرم در این شهر در حضور مسئولین وخبر نگاران دست روی حداقل 200 خانوار بگذارم که تمام دارایی منقول وغیر منقول خود را با نیمی از دارایی آنها عوض کنم . همه دارایی افراد که ثبت شده نیست بزرگواران ونکته دیگر اینکه اگر شخصی با 20 واحد حقوق از صف یارانه بگیران حذف شود ودیگری با 19 واحد حقوق یارانه بگیرد وبعد یارانه آن شخص با درامدش21 واحد شود چی .
    • عابد صادقی IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      9 1
      بنده کارمند بانک هستم هیچ ماشینی بنامم نیس و فقط یک خونه بنامم هس با کلی وام بانکی از طرح‌معیشت که حق مسلم هست حذف شده ام درصورتی همکار بنده با پنج ساختمان بنامش و ماشین گران قیمت هم طرح معیشت گرفته هم سهام عدالت که باز ما محروم بوده ایم
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    22 3
    ... هرچی پولدارکله گنده است شدجز 60میلیون نفر اگرواقعا سه دهک بالا مشمول معیشتی نمیشدند خوب بودولی شناسه خانوارماروببینیدخودتون متوجه میشیدجز دهک بالا نیستیم ازترس قطع یارانه ازبازنگری صرف نظرکردیم این هم کدملی سرپرست[...]
  • بهرامعلی نیک پی IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    16 1
    باسلام، آقایی عزیز مامیدونیم شما چه می فرمائید ولی برعکس را تو آشناها وهمسایه هاوتو محل می‌بینیم من اعتراض جنابعالي درجواب فرمودید شما بیمه هستید ویاپسرتان بیمه اولا من به بیمه پول میدم من از طریق بیمه دریافتی ندارم وجای دیگری هم درآمد ندارم ثانیاً فرمودید پسرتان بیمه پسرم کلا 17 ساله اش وفردا پس فردا خدمت می‌رود وبرای من چه درآمدی از نظر مالی داره ثالثاً فرمودید یه ماشین پژودارید بله 87 وقیمتش دربازار امروز 30 تومن هم نمیره بالاخره برای یک خانواده 4 نفره یه وسیله بااون شرایط داریم اونم بنزین مصرف میکنه چه سودی برام این کل ماجرای ماست حالا ببین واقعآ شامل حال مامیشه خودم هم جزوه یارانه بگیران نقدی هستم درکل درماه 1میلیون درآمد ندارم واعتراض مجدد بخاطر قطع یارانه نکردم لذا خواهشمندم یه بازبینی بفرمایید وجوابش رابه اعلام نمایید با تشکر.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    9 1
    من ده میلیون وام گرفتم این وام رو چرا باید با درامد من میانگین بگیرید و به من یارانه ندید
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    12 1
    سلام درمغازه ی اجاره ای لبنیاتی دارم گفتند 11میلیون درآمد ماهیانه دارم درحالیکه کل برداشت برای خانه 2/5میلیون است فروش را درآمدمحاسبه کرده اند
  • ناشناس IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    10 1
    خیلی بی انصافی شده در جامعه ای که من بخوام پولدار باشم...شما اومدید فروش رو جز درآمد حساب کردید
  • ایرانی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    10 0
    اقا ی محترم زیاد نمیخاد حرصه یارانه بگیرارو بخورید اولا جمع دوتا یارانه برای هرنفر۸۰ تومان میشه نه ۱۰۵تومن حالا اینو گندش میکنید هرکی ندونه انگار فرقش ۱۰۰هزارتومنه نهایت ۲۲تومن کمتره عوضش خیلی ها هم به ناحق یارانه معیشتی نگرفتن و شما اشتباهی به مایه دار ها دادید... توروخدا یا به هیچکس یارانه ندید یا اگه میدید عدالت رو را رعایت کنید.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    8 2
    با این یارانه دادنتون
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    15 1
    صددرصد به ضرر مردمه. چون تورم ایجاد میکنه. مشکل اینه که ندید هم تورم ایجاد میکنید. پس بهتره بگیریم.
  • پوریا IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    10 1
    سلام خوب بجای ۷۲هزار تومن یک دفعه سر راست ۱۵۰هزارتومن‌برای هر نفر پیشنهاد می دادید لااقل بدرد مردم میخورد ،هر سال هم ۱۰ درصد افزایش در نظر می گرفتید ملت برای این درآمد برنامه ریزی کردن
  • حسن ترکاشوند IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    15 3
    سلام من باز نشسته هستم ویک مغاز کوچک لباس بچهگانه فروشی دارم درآمد این مغازه ماهی دو میلیون به زور میشه اونم حقوق خودمو خانمم که دوتایی اونجا زحمت می کشیم ولی کل فروش مغازه رو درامد حساب کردن تازه دو تا دختر تو خونه دارم که دانشجو ومحصل هستن
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    5 1
    آقای میرزایی گردش مالی درآمد محسوب نمیشه من بازنشسته با حقوق 4 میلیونی حذف شدم آخه کجای دنیا اینطوری حساب میکنند حقوق من به حساب جاری میریزن اونو منتقل میکنم به حساب سپرده که کارت داره دوبرابر حساب میکنند یک میلیون میریزم به حساب دخترم که دانشجو هست دوباره حساب میکنند به یکی قرض میدید دوباره پس میده مجددا درآمد حساب میکنند.
    • حمید IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      1 0
      بیشتر‌کسبه‌همین‌مشکل‌رادارند‌.چون‌کل‌فروش‌رابه عنوان‌درآمد‌حساب‌کرده‌اند.ولی‌تاکنون‌درهیچ‌‌برنامه‌ای راجع‌به‌آن‌اشاره‌ای‌نشده‌است. حق‌کسبه‌های‌جزئی‌وخرد‌واقعا‌ضایع‌شده‌است.
  • ناشناس IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    7 0
    سلام من فقط یه ماشین پراید مدل ۸۲دارم فقط موندم چطورمن کمک معیشتی بهم تعلق نگرفته اعتراضم نزدم چون تهدید کردن یارانه ام قطع میشه با دوتا بچه مستاجرم حاضرم پولدارا یارانه بگیرن تا به من هم تعلق بگیره همه یکسان باشن
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    4 0
    سلام هرچی به نفع خودشونه ودوربریاشونه همونومیگن.اوناچه میدونندفقرچیه ،بدبختی چیه ،ماهی با۴۵ تومن یارانه باقبض گاز۱۵۰تومن وغیروغیره چیه
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    6 0
    آقای میرزایی شما فقط خودتان راصادق می دانید؟ اینقدرسلیقه ای رفتارنکنید. خدا از شما نمی گذرد.
  • حسین نظری IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    9 1
    با درود و سپاس متاسفانه اعتبار سنجی وزارت رفاه مشکل اساسی دارد، بطور مثال در اعتبار سنجی درآمد اینجانب جهت بسته معیشتی فقط به علت اینکه یارانه فرزندم بحساب اینجانب واریز میگردد درآمد ایشان هم محاسبه نموده اند در صورتی که فرزندم متاهل و مسولیت خانواده خود را بعهده دارد، ضمنا جهت بررسی مجدد تهدید به قطع یارانه نموده اند که این خود توهین به هم وطنان است!
  • باران IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    11 1
    برا ما نوشته بود خواهرم حقوق و ماشین داره. در حالی که حقوق و ماشین اون به ما هیچ ربطی نداره و من صبح تا شب برا ماهی 400 تومان جون میکنم.چون حقوق پدر کفاف هممون رو نمیده. و تهدید کردن اگر اعتراض کنید یارانتون هم قطع میشه.
  • ناشناس IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    11 1
    مایارانه۷۲هزاری را قبول داریم ومیخوایم
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    9 0
    این وسط فقط یه عده الکی الکی معیشتی نگرفتند و چند ماه رفت تو جیب دولت
  • AE ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    3 0
    به سود خودتان هست وگرنه یه خانواده عیالوار با 72 تومن یه کیلو گوشت هم نمیتونه بخره
  • محمدعلی IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    3 0
    معیشتی بمن تعلق نگرفت جون ماهی 750تومان ازتامین اجتماعی میگیرم
  • هادی IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    9 0
    یه ضرب المثل معروف هست میگه نه سوار خبر پیاده رو داره نه سیر خبر گشنه شما بنزینی که صد در صد تولید داخل کشور هست واز منابع ملی و بیت المال کشور میباشد را هر قیمتی دلتون خواست به مردم میدید. نماینده مجلس کارکنان ارشد مجلس یا آقایان وزرای محترم چه میدونن ملت دارن چه عذابی میکشن بخدا قسم شما اگه واقعا به فکر مردم هستید بازار را کنترل کنید یارانه و معیشت پیشکش
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    5 0
    خیر چندر غاز پول به بعضی از مردم دادن به نفع مردم نیست ببابن جلو گرانی وتورمو بگیرین لزوم نداره اینقدر باهامون یقل دوقل بازی کنین ومردمو سرکار بزارین ما ایرانی هستیم مگه گدایبم .خودتون میلیارد براتون پول خرده اونوقت میخواین از هر صد نفر به یکی ۴۵ نومن پول بدین بخوره تو.....
  • بابک IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    0 0
    مجلس ما طرفدار پولدارها است،کار کارشناسی انجام نميشه
  • محمد IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    3 13
    تصمیم وزارت رفاه و دولت خیلی عاقلانه تر و به نفع اقشار متوسط و کم درآمد جامعه است،به هر حال با سند و مدرک فرق بین معیشتی بگیران و پولداران فقیر نما مشخص میشود،مثل بیمه کارگران ساختمانی که خیلی از پولدارها این حق رو حتی برای کارگران ساختمانی هم ضایع کردند و میکنند،کاملا با نظر دولت موافق و با نظر مجلس مخالف هستم
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
      0 0
      اصلا هم اینطور نیست ....تک محله و اطراف ما به هر چی پولدار که هم خونه دارند هم ماشین هم زمین و ملک دادین چون جایی ثبت نیست اون وقت ما که دو تا ماشین داشتیم و از پس اقساطش برنیومدیم و فروختیم و چون قسطیه هنور نمیشه از نام خارج کرد واسه ما معشیتی تعلق نگرفته حداقل به همه ندین فقط به تحت پوششا بدین ادم زورش نمیاد خدا ازتون نگذره با این محاسباتتون
  • علی IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    0 1
    مگه دولت تا حالا کاری هم به نفع مردم انجام داده دولت فقط به فکر منافع خودشه میخان یارانه و معیشتی را ادغام کنن که ماهی بیست سی هزار تومن از مال ملت بخورن نه اینکه به نفع مردم کار کنن این ملت هستن كه دارن عذاب میکشن
  • علی IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    7 1
    اصولا این دولت و این دولت مردان ما هر کاری که می خواهند بکنند برای اینه که راحت تر به هدفشان برسند از اسم و کلمه مردم مایه می گذارند درصورتی که من میدونم همه مردم ازاین اوضاع ناراضی وشاکیند تو روز روشن دارن کلاه سر مردم می گذارند ازاین واضح تر که مبلغ یارانه ومعیشتی رو کم میکنند وبعد میگن به نفع مردمه حالا اگه مردم اعتراض کنند به این اوضاع میگن اینها دشمن هستند.
  • علی IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    0 2
    بازم فریب مردم ،چرا کمش میکنید،بقیه هفتاد دو هزار تومان کجا میره،یه عده خیلی ام بدشون نمیاد چوب تو لونه زنبور بکنن!
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    3 0
    تو فامیلامون هستن پولدارایی که معیشتی گرفتن خدا شاهده میشناسم کسی رو که دوتا خونه داره مغازه داره ماشین داره و... اون وقت معیشتیم گرفته بعد من که شوهرم کارگره وکلیم هزینه دکتر میکنیم واسه مشکلی که داریم معیشتی نگرفتیم.به نظرم بهترین کار همون یارانه ۷۲ هزارتومنیه حداقل دیگه تبعیضی نیست
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    4 0
    بخدا جواب خدا را فردای قیامت نمی توانید بدهید
  • حمید IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    1 1
    این که مشخص به ضرر یارانه بگیران من دارم 90هزار تومن میگیرم میخوان 72 هزار تومانش کنن در صورتی که دارم دوبرابر این پول بنزین ميدم
  • ساسان IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    3 0
    سلام آقای محترم مسول من موندم این افراد که بسته معشتی میگیرن کیا هستن والا تو شهر ما هرکی میبینی کارگر ساختمانی هستش بسته حمایتی نگرفته . بعدش خواهشا منت سر مردم نذارین. پولی که می خواهیم بدین اول از خودمون بابت گرانی دارین میگیرین حالا یک درصد اون می خواهی پس بدی داری خودتو به هر دری میزنی
  • بشوروبپوس IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    2 0
    دریغ از نمایندگان صاحب نظر و کاربرد ،مارا چه میشود
  • ب ج IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    3 0
    با سلام بنده یک کارگرجوشکاری هستم که بابرادرانم شریک کارمیکنیم حسابمون هم به نام دوتامون هست اما دستگاه کارت خوان به نام منه به داداشم معیشتی دادن اما به من نه این کجاش عدالته؟
  • حسین IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    2 1
    یا به هیچ کس یارانه ندید یا حق ما رو ضایع نکنید
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    3 0
    من یه سوال دارم، اصلأ شما دولتیا و مجلسیا کلأ برنامه مشخصی برای آینده مردم و مملکت دارید یا نه؟ یک روز دلتون میخواد یارانه بدید باز روز بعدش پشیمون میشید، یک روز یارانه رو زیاد میکنید باز چند وقت بعد کمش میکنید، یک روز میگید ادغام میکنیم، یک روز کارت سوخت میدید باز چند وقت بعد جمعش میکنید باز دوباره چند سال بعد فعالش میکنید، اصلأ هم خودتون میدونید دارید چیکار میکنید؟ آخه این روش مملکت داری درسته؟ خودتون از کارای خودتون گیج نمیشید؟ هر روز یک مدل و یک قانون، خدا خودش به ما مردم رحم کنه. خسته شدیم دیگه.
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    1 0
    والا به خدا شناساییی شما اشتباه است چطور بگیم بابا بیایید از نزدیک ببینین طرف سراغ دارم به ماشین علاقه نداره ولی ۳۰۰ گوسفند داره خونه زمین کشاورزی اما گرفته ولی ی بدبخت با ی ماشین فکسنی یا ۱۰۰ تومن پسانداز نگرفته چه اعدالتی خدا ازتون نگزره
  • behzad US ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    4 0
    مستاجرم و بیمه بیکاری میگیرم جزو پولدارا حساب شدم اعتراضم که میکنی تهدید به قطع یارانه میکنن،مملکت گل و بلبلی داریم ماشاالله
  • ق IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    3 0
    درود بر همه. به منم یارانه معیشتی تعلق نگرفته مستاجرم هستم دختر دانشجو هم دارم با یه حقوق زیر سه تومن رانندگی.
  • رضا ظاهری IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    4 0
    چرامن که سی تومن باهزار بدبختی وام گرفتم تا بتونم جایی رواجاره کنم واسه زندگی ویک سمند مدل نود دارم باید متمول تلقی بشم از ترس قطع شدن یارانه بازبینی مجدد نزدم خداکنه وضع معیشتی اون کسی که میگه تحقیقاتمون درسته مثل من بشه، انصاف هم خوبه بخدا
  • نظر بازنشسته DE ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    1 0
    یک بازنشسته با 32 سال خدمت و پرداخت مالیات در زمان شاغل بودن باندازه تناسب حقوق، نه تنها کمک معیشتی به من تعلق نگرفت بلکه. چند سالی است به بهانه حقوق بالای 4 میلیون هم افزایش سنوات ما را با نظر به تورم ایجاد کرده، درست پرداخت نمی کنند و هم اینکه این رویه را مد کرده اند. سوال من بازنشسته از دولت و نظام جمهوری اسلامی این است مگر من نوعی سالها مالیات و عوارض این دریافتی را پرداخت نکردم که با صغری و کبری ما را از حقوق به حقه خود محروم می کند؟ اگر گوش شنوا و عدالتی باشد همین چند خط برای مشغل الزمه شدن بعضی تصمیم گیران در آن دنیا کافی است؟ امثال ما راضی نیستند.
    • علی IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      1 0
      بابا دمت گرم شما چه جور بازنشسته ای هستی که حقوق بالای ۴تومن داری میگیری، پس خداییش دیگه حق دارن به شما و امثال شما یارانه ندن ، حقوق بازنشستگی به این خوبی داری میگیری باز دنبال یارانه هم هستی؟ این دیگه معنیش احتیاج نیست این دیگه میشه طمع.
    • مرتضی IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
      2 0
      خجالت بکش جناب بازنشسته به قول خودت بالای ۴میلیون در ماه داری حقوق میگیری باز میگی راضی نیستم دلتو بذار جای دل اون جوون هایی که با همسر ۲یا۳ تا بچه دارن حقوق یک‌ملیونو هشتصد میگیرن تو همین الان به اندازه دو تا کارمند داری بازنشستگی میگیری، بعد میگی راضی نیستم؟ خب نباش امثال تو هیچوقت راضی نیستن
  • اسد رستمی IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    0 0
    سلام رزمنده دوسال سابقه جبهه مستاجر فرزند دانشجو ومحصل وکف خیابان دست فرشی میکنم بیمه فعال ندارم و مقدار خیلی زیاد بدهی دارم با استناد لطف نماید تحقیق نماید باتشکر
  • فرهاد IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    0 0
    اگه راست میگن همون یارانه معیشتی رابایارانه فعلی به همه بدهند
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    0 0
    سلام یکی نیست به این میرزایی بگه این روش شناسایی اجرای عدالت نیست ما نه خونه داریم نه ماشین نه حساب پر پول مردم برای خرید آهن پول می ریزن به حساب براشون آهن می خرم برای ساخت در وپنجره فقط یه دست مزد به من میدن چون میزان برداشتی من بالا است میگه بهشما تعلق نمی گیره ولی به کسی که خونه و ماشین داره اجاره میگیره تعلق می گیره کجای این عدالت است پس ما چی کار کنیم اسم ما رفته جز ثروتمندان ولی ما هیچ ثروتی نداریم قسط وام اجاره هم باید بدیم خدا را خوش میاد این جوری
  • حسین میرزایی IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    سلام؛ فرصتی شد و نظرات مخاطبین عزیز رو خوندم. چند نکته عرض می کنم: 1- واریزی های شما به عنوان درآمد محسوب نشده. اما یکبار جامعه هدف که اجازه بررسی حسابهای مالی را دادند را بر اساس واریزی ها دهک بندی کردیم. اگر فردی طی سال های 95 تا 97 جزو سه دهک بالای واریزی بود، احتمال دادیم که این فرد وضعیت مالی خوبی نسبت به سایرین دارد. 2- تراکنش های خرید مهمترین ملاک در فرایند رسیدگی به اعتراضات بود. نیمی از جمعیت کشور، نه در سازمان تامین اجتماعی و نه در بخش دولتی، دارای حکم حقوقی نیستند و بنابراین نمی دانیم درآمد این افراد چه میزانی است. بنابراین، ملاک را میزان هزینه کرد افراد از تمامی حسابهای اعضای خانوار قرار دادیم. فردی که 3 میلیون واریزی دارد و مبلغی را به حساب همسر و فرزندانش واریز می کند، اگر جمعا در ماه 2 میلیون هزینه کنند، ملاک ما برای هزینه کرد 2 میلیون تومان است. درواقع فرض می کنیم این فرد حداقل 2 میلیون تومان درآمد داشته است که توانسته 2 میلیون تومان هزینه کند. بسا اینکه برخی افراد مبلغی را پس انداز می کنند و ما به این پس انداز کاری نداریم و بر روی هزینه کرد افراد متمرکز هستیم.
  • حسین میرزایی IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    موضوع دیگری که باید عرض کنم این است که طی این چند ماه، افرادی مکرر می گویند فلان فرد با وضعیت مالی بهتر معیشتی دریافت کرده است. این اطمینان را به مردم عزیز می دهم، همانطور که یک ریال از یک حساب بانکی به حساب بانکی دیگر منتقل نمی شود، یک ریال طرح حمایت معیشتی به افرادی که تمکن مالی بالایی دارند پرداخت نشده است و نخواهد شد. در همه جای دنیا پردازش های زیاد را سیستم بررسی می کند و با ترکیب چند روش، خطای شناسایی به حداقل می رسد. در شناسایی مشمولان معیشتی، چند شیوه ترکیبی استفاده شده است و باید عرض کنم اینها صرفا نقل هایی است که برخی از افراد مطرح می کنند و باعث رنجش خاطر افرادی می شوند که بدلایل مشخص مشمول حمایت معیشتی نشده اند. آرزوی سلامتی و موفقیت برای مردم عزیزم دارم و امیدوارم در شرایط کنونی کشور، به دور از بلا و بیماری ایام خود را سر کنند.