مدیرکل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق شهرداری تهران، پروژه‌های محله‌محور را شامل طیف متنوعی از اقدامات عمرانی، ترافیکی، زیباسازی، موضوعات مربوط به خدمات شهری و توسعه فضای سبز دانست.

نقشه تهران

به گزارش همشهری آنلاین، پیمان عباسی با بیان اینکه طبقه‌بندی و تحلیل نیازهای احصاء شده در سطح محلات و به دنبال آن پروژه‌های طراحی شده برای رفع این نیازها، طیف متنوعی از اقدامات عمرانی و غیرعمرانی را دربرمی‌گیرد، افزود: سهم اقدامات عمرانی در میان ۱۳۰ پروژه محله‌محور که برای اجرا در سال جاری در نظر گرفته شده است، به ۷۰ درصد می‌رسد.

وی با تاکید بر ماهیت کم‌هزینه و پربازده پروژه‌های محله‌محور، جنس اقدامات عمرانی قابل اجرا در چارچوب پروژه‌های محله‌محور را شامل اصلاح هندسی و بهسازی روکش آسفالت، بهسازی معابر پیاده‌رو بر اساس استانداردهای جدید و همچنین ایجاد میدانگاه و فضاهای مکث و گذران اوقات فراغت دانست و یادآور شد: افزایش قلمروی عمومی شهروندان که یکی از اهداف اساسی طرح به شمار می‌آید از طریق استفاده از فضاهای موجود در محلات، ایمن‌سازی محدوده‌های خاص و ایجاد روشنایی و مبلمان شهری پیش خواهد رفت.

به گفته سرپرست اداره‌کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌های شهرداری تهران، راهبری پروژه‌های محله‌محور عمرانی با سازمان عمرانی مناطق بوده و اجرای این دسته از پروژه‌ها به دنبال تصویب طرح در سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در دستور کار قرار می‌گیرد. قرار است ۵ طرح محله‌محور از مجموع طراحی‌های انجام شده در این زمینه ظرف روزهای آتی توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران اجرایی شود.

کد خبر 481782
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha