دبیر هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه‌هایی که جذب بورسیه‌ها را پذیرفتند تا نیمه اول بهمن ماه مهلت اعلام مراحل پیشرفت پرونده آنها را به این هیأت دارند.

دانشگاهها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جواد محمدی به فراخوان‌های جذب هیأت علمی برای بورسیه‌ها در سه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی چندین فراخوان جذب برای ثبت‌نام بورسیه‌ها به عنوان هیأت علمی در دانشگاه‌ها برگزار کرده است.

وی افزود: در سال ۹۶ حدود ۳۴۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد حکم بورسیه ۵۵ نفر از سوی اداره کل بورس سازمان امور دانشجویان تایید شد و از این ۵۵ نفر ۳۵ نفر جذب شدند اما ۲۰ نفر باقیمانده جذب نشدند.

دبیر هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره فراخوان سال گذشته، خاطرنشان کرد: سال ۹۷ حدود ۲۰۰ نفر در فراخوان بورسیه این شورا ثبت‌نام و از این تعداد ۷۵ نفر تاییدیه اداره کل بورس سازمان امور دانشجویان را دریافت کردند.

محمدی یادآور شد: از این تعداد ۶۰ نفر به عنوان هیأت علمی در دانشگاه‌ها جذب و ۱۱ نفر از آنها وارد دانشگاه آزاد اسلامی شدند.

وی درباره فراخوان سال ۹۸، اظهار داشت: در فراخوان امسال، ۱۵۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۲ نفر تاییدیه اداره کل بورس سازمان امور دانشجویان را به همراه داشتند اما سایرین به دلیل نداشتن حکم بورسیه، شرط معدل و شرط سن حائز شرایط شناخته نشدند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران درباره جذب این افراد در دانشگاه‌ها گفت: این افراد به عنوان هیأت علمی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی، فرهنگیان و امام حسین(ع) جذب می‌شوند و مراحل جایابی آنها در حال بررسی است.

محمدی تاکید کرد که این دانشگاه‌ها تا نیمه بهمن ماه جاری مهلت دارند پرونده جایابی بورسیه‌ها را پیش برده و مراحل پیشرفت پرونده را به هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کنند.

محمدی افزود: دانشگاه فرهنگیان دعوت به مصاحبه چهار نفر را اطلاع داده اما پرونده بورسیه‌ها در مراحل اداری دانشگاه آزاد باقی مانده است.

پرونده جنجالی بورسیه‌های سال ۹۲، بعد از گذشت ۶ سال هنوز باز است و پای دیوان عدالت اداری را به هم به این پرونده جنجالی کشاند. شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ورود به این مسأله و سر و سامان دادن جذب آنها چند فراخوان اعلام کرد که در این فراخوان‌ها بورسیه‌های دارای مدرک دکتری و حکم بورسیه امکان شرکت را در فراخوان دارند. همچنین محمدعلی کی‌نژاد رییس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از این اعلام کرد که ۹۹ درصد پرونده بورسیه‌ها به اتمام رسیده است.

کد خبر 481517
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha