وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: پرونده‌ بورسیه‌ها تعیین تکلیف و انفصال از خدمت روسای سه دانشگاه منتفی شد.

منصور غلامي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهلت ۲ ماهه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای جایابی و جذب بورسیه‌هایی که به دیوان عدالت اداری شکایت کرده بودند، پایان پذیرفته است. وزارت علوم در این ۲ ماه فرصت داشت برای اجرای احکام بورسیه‌ها، آنها را در دانشگاه‌ها جایابی کند.

هفته گذشته نیز خبری مبنی صدور حکم انفصال از خدمت روسای سه دانشگاه تهران، کاشان و تربیت مدرس مخابره شد.

محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران اعلام کرده بود که این حکم در مورد وی اجرا نشد و محمدتقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس هم در مقابل این سوال خبرنگار ایرنا سکوت کرد.

بر اساس اعلام پیشین محمدعلی کی‌نژاد رییس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۷۲ بورسیه شکایت خود را از دانشگاه‌ها به دیوان عدالت اداری بردند که بعد از آن حکم انفصال از خدمت روسای این سه دانشگاه به علاوه رییس دانشگاه اصفهان صادر شد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اجرا نشدن انفصال از خدمت روسای سه دانشگاه، اظهار داشت: اجرای احکام همه بورسیه‌ها انجام و با اجرای احکام، انفصال از خدمت روسای این چند دانشگاه منتفی شد.

وی یادآور شد: فقط پرونده یک نفر هنوز در جریان است؛ با این حال، دانشگاه محل همکاری برای او مشخص شد که امیدوارم به زودی سایر مراحل جذب طی شود.

غلامی خاطرنشان کرد: فرصت ۲ ماهه وزارت علوم برای اجرای احکام این بورسیه‌ها در دانشگاه‌ها بود.

کی‌نژاد نیز پیش از این اعلام کرده بود که همه بورسیه‌ها تا بهمن ماه تعیین تکلیف می‌شوند اما پرونده ۷۲ بورسیه برای جذب به مراحل پایانی نزدیک شد.

کد خبر 475552
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    پزشگی که در اورزانس حشمت رشت چندین بار اشنتباه ‌دارد و جان بیمار را میگیرد سر انژیو کردن چرا باطلش نمی کنند برود سبزی فروشی کند