تلسکوپ دنیل اینوی در جزیره هاوایی آمریکا شفاف‌ترین و پرجزئیات‌ترین تصویر تاریخ را از سطح خورشید ثبت و برای نخستین بار منتشر کرد.

تصویر تلسکوپ اینوی از سطح خورشید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، وضوح تصویری یا رزولوشن ۳۰ کیلومتری تلسکوپ خورشیدی اینوی دو برابر بهترین و مجهزترین تلسکوپ‌های خورشیدی دنیاست. تصویری که اینوی از خورشید ارائه داده، تمام پیش‌فرض‌های موجود را درباره یکپارچه بودن ساختار این ستاره بزرگ از بین برده و نشان می‌دهد خورشید ساختاری چندپارچه و پیچیده دارد.

تامس ریمل، مدیر پروژه تلسکوپ خورشیدی اینوی می‌گوید: «اینها شفاف‌ترین و پرجزئیات‌ترین تصویرهایی است که تا امروز از سطح خورشید گرفته شده است. آنچه ما پیش از این گمان می‌کردیم یک نقطه درخشان است با یک ساختار یکپارچه، امروز فروریخته و به ساختارهای کوچک‌تر تقسیم شده است.» این جزئیات به دانشمندان و ستاره‌شناسان امکان می‌دهد رفتار خورشید را بهتر دریایند و فعالیت‌های آینده آن را دقیق‌تر پیش‌بینی کنند.

تصویرها نشان می‌دهد روی سطح خورشید قطعه‌هایی طلایی‌شکل وجود دارد که مساحت هر کدام آنها به اندازه مساحت کشور فرانسه است و دما و حرارت میان این قطعه‌ها به ۶۰۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. تلسکوپ ۳۴۴ میلیون دلاری رصدخانه ملی خورشیدی آمریکا یک آینه به بلندی چهار متر دارد که بزرگ‌ترین آینه خورشیدی در دنیاست و در ارتفاع سه هزار متری آتشفشانی در جزیره مائویی هاوایی آمریکا نصب شده است.

کد خبر 481310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha