نوواک جوکوویچ و راجر فدرر به عنوان مردان شماره دو و سه تنیس دنیا فردا برای پنجاهمین بار در ۱۵ سال اخیر برابر هم قرار می‌گیرند و دیدار نیمه‌نهایی اوپن استرالیا را برگزار می‌کنند.

راجر فدرر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فاکس‌اسپرت، فدرر ۳۸ ساله روز گذشته در دیداری تماشایی و حیرت‌انگیز در پنج دست تنیس سندگرن آمریکایی را برد و به نیمه‌نهایی اوپن استرالیا رسید. جوکوویچ که شش سال از رقیب قدیمی خود جوان‌تر و مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌هاست، برابر میلوش رائونیچ کاری آسان‌تر در پیش داشت و در سه دست تنیسور کانادایی را برد.

این دو غول تنیس جهان در حالی صبح روز پنجشنبه در نیمه‌نهایی با هم بازی می‌کنند که رافائل نادال حذف شده و عملا خبری از بخت شماره یک قهرمانی در دیگر پای بازی نهایی نیست. راجر و نوواک پیش از این ۴۹ بار دیگر برابر هم قرار گرفته‌اند که سهم تنیسور ۳۲ ساله صرب ۲۶ پیروزی بوده و نابغه سوئیسی هم ۲۳ بازی را به سود خود به پایان برده است. آنچه پیش رو دارید، پنج بازی بزرگ و تاریخی در سابقه ۱۵ ساله رقابت این دو بزرگ تنیس است.

۱. فینال اوپن آمریکا ۲۰۰۷

راجر و نوله (لقب جوکوویچ) نخستین بار در یک گرند اسلم در سال ۲۰۰۷ با هم روبه‌رو شدند. تنیسور سوئیسی همان سال در اوپن کانادا از دلقک صربستانی شکست خورده بود اما فدرر در فینال اوپن آمریکا رقیب ۲۰ ساله خود را در سه دست پیاپی و دو ساعت و ۲۴ دقیقه برد و قهرمان شد.

۲. نیمه‌نهایی اوپن فرانسه ۲۰۱۱

فدرر و جوکوویچ در نیمه‌نهایی رولان گاروس ۲۰۱۱ روی زمین خاک رس به هم خوردند و یکی از آن بازی‌های تاریخی را به نمایش گذاشتند. در نهایت هم این راجر بود که در چهار ساعت و ۳۹ دقیقه در چهار دست رقیب صرب را برد و به پا به دیدار پایانی گذاشت. فدرر در فینال در چهار دست به نادال باخت و قهرمان نشد.

۳. نیمه‌نهایی اوپن آمریکا ۲۰۱۱

همان سال ۲۰۱۱ نوبت به یک بازی انتقامی در پای فینال اوپن آمریکا رسید و این بار جوکوویچ توانست در پنج دست و سه ساعت و ۵۱ دقیقه رقیب سوئیسی را ببرد. نوواک پس از پیروزی بر فدرر راهی بازی نهایی شد و آنجا هم با بردن نادال، جام قهرمانی را بالای سر برد.

۴. فینال ویمبلدون ۲۰۱۴

جوکوویچ برای بردن دومین جام قهرمانی روی زمین چمن ویمبلدون کاری بسیار سخت برابر فدرر پیش رو داشت اما توانست در یک بازی حماسی از پس استاد سوئیسی در پنج دست و سه ساعت و ۵۶ دقیقه برآید و قهرمان شود.

۵. فینال ویمبلدون ۲۰۱۹

سال گذشته فدرر و جوکوویچ یکی از بهترین نمایش‌های تاریخ تنیس را در بازی نهایی ویمبلدون ۲۰۱۹ اجرا کردند. سرانجام این نوله بود که در طولانی‌ترین بازی تاریخ ویمبلدون راجر را در پنج دست شکست داد و قهرمان شد. این بازی چهار ساعت و ۵۷ دقیقه طول کشید و دست آخر آن با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ به پایان رسید.

کد خبر 481265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha