استاندار قم گفت: در ارزیابی بانک‌های عامل در زمینه رفع موانع تولید و ارائه تسهیلات باید مبنای منطقی وجود داشته باشد تا بر اساس این ارزیابی بانک‌ها تشویق یا توبیخ شوند.

استاندار قم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بهرام سرمست در سی و هشتمین جلسه کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد خطاب به اعضای این کارگروه افزود: در این جلسه‌ها  فقط به ارائه گزارش و یک اظهار نظر جزئی اکتفا کنیم دردی را دوا نکردیم بلکه باید مبنای آماری که ارائه می‌شود،  مشخص و هدف این جلسه‌ها باید رفع موانع تولید و تسهیل در آن باشد.

وی ادامه داد: بانک‌های عامل باید در ارائه گزارش خود مبانی منطقی داشته باشند تا مشخص شود این بانک‌ها تا چه اندازه به اهداف کارگروه دست یافته‌اند.

استاندار قم اظهار کرد: پس از ارزیابی این گزارش‌ها، بانک‌هایی که در ارائه تسهیل و رفع موانع تولید وارد عمل شده‌اند، تقدیر و تشویق خواهند شد. اما بانک‌هایی که خود موانعی را جلوی راه واحدهای تولیدی ایجاد کنند توبیخ می‌شوند.

وی تأکید کرد: باید طبق گزارش‌هایی که ارائه می‌شود مشخص باشد تا چه میزان به اهداف خود رسیده یا اینکه برای سال آینده چه اقدامی باید صورت پذیرد.

بانک‌های عامل گلوگاه موانع تولید

سرمست با اشاره به نقش مهم بانک‌های عامل در زمینه رفع موانع تولید و تسهیل امور واحدهای تولیدی بیان کرد: در واقع بانک‌های عامل به عنوان گلوگاه رفع موانع تولید هستند که باید تفاوت‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی در گزارش‌ها دیده شود و عملکرد بانک‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی با تقدیر از شرکت‌های دانش بنیان استان قم افزود: در حاشیه بازدید از نمایشگاه «الکامپ» شرکت‌های دانش بنیان صاحب ایده و نوآوری مورد بازدید قرار گرفتند. این شرکت‌ها نیاز به حمایت دارند و از معاون هماهنگی امور اقتصادی می‌خواهیم با دعوت از این شرکت‌ها در استانداری و اختصاص یک زمان مناسب برای ارائه ایده‌ها از این شرکت‌ها حمایت و پشتیبانی کنند.

در این جلسه هر کدام از نمایندگان بانک‌های عامل استان با ارائه گزارشی نسبت به عملکرد خود در زمینه ارائه تسهیلات و رفع موانع تولید مطالبی را بیان کردند.
 

کد خبر 481101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha