مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران با اشاره به راه‌اندازی و توسعه پایانه‌های اقماری در پایتخت، گفت: اتوبوس‌های بین‌شهری در پایتخت صاحب ایستگاه می‌شوند.

ترمينال مسافر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، امیرحسین صدیقی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران درباره جزئیات راه‌اندازی پایانه‌های اقماری در پایتخت اظهار داشت: راه‌اندازی این پایانه‌ها در کاهش ترافیک، مقابله با آلودگی هوا و افزایش تقاضا برای استفاده از حمل و نقل عمومی برای سفرهای بین‌شهری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا اقدامات مؤثری جهت راه‌اندازی پایانه‌های اقماری انجام داده‌اند، گفت:‌ شهرداری تهران برنامه‌های خود را جهت احداث و توسعه این پایانه‌ها آغاز کرده است. شرایط پایانه‌ها به صورتی است که تعدادی از اتوبوس‌های بین‌شهری از مسیر مشخص حرکت خود را آغاز کرده و با توقف در ایستگاه‌هایی در مسیرهای مختلف شهر نسبت به سوار کردن مسافران اقدام می‌کنند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران گفت: با راه‌اندازی این پایانه‌ها دیگر لازم نیست که مسافر برای سفر بین‌شهری حتما به پایانه‌های قبلی مراجعه کند و با منتظر ماندن در ایستگاه می‌تواند سوار اتوبوس مورد نظر شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۰۰ هزار مسافر به سمت ترمینال شمال، جنوب، شرق و غرب پایتخت داریم؛ گفت: راه‌اندازی پایانه‌های اقماری سبب می‌شود که آمار این مسافران به کمتر از نصف برسد.

وی خاطرنشان کرد: پایانه اقماری علم و صنعت مبدأ اتوبوس‌ آن از بیهقی بوده که پس از حرکت در چندین ایستگاه توقف می‌کند و مسافران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند همچنین پس از این پایانه راه‌اندازی اقماری پایانه خاوران مدنظر است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران گفت: کرایه بلیت اتوبوس‌هایی که از پایانه‌های اقماری حرکت می‌کنند مشابه سایر اتوبوس‌های بین‌شهری است و در حال حاضر تنها سفرهایی که به سمت شمال و شرق کشور است با استفاده از این پایانه‌ها قابل استفاده خواهد بود.

کد خبر 480969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha