جدیدترین آمار و ارقام از شیوع ویروس کرونا، حاکی از آلوده شدن بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن در سراسر جهان و جان باختن ۱۰۶ نفر در چین است.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شیوع ویروس کشنده کرونا که در شهر مرکزی ووهان واقع در استان هوبی چین آغاز شد، تاکنون به قربانی شدن ۱۰۶ تن در چین و آلوده شدن بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن در سراسر جهان منجر شده است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، جدیدترین آمار و ارقام از شیوع این ویروس کشنده حاکی از آن است که تا ۲۷ ژانویه (۷ بهمن ماه)، آمار تلفات ویروس کرونا در چین به ۱۰۶ تن افزایش یافته است که یکصد نفر از این قربانیان از استان هوبی بودند.  

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که حدود چهار هزار و ۵۱۵ تن در چین آلوده شده‌اند که از آن میان دو هزار و ۷۱۴ تن از استان هوبی هستند و این در حالی است که آمار افراد مبنلا به این ویروس در تاریخ ۲۶ ژانویه (۶ بهمن ماه)، یکهزار و ۴۲۳ نفر بوده است.

تایلند و هنگ‌کنگ هر کدام، هشت مورد ابتلا به این ویروس کشنده را گزارش کرده‌اند و ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایوان، سنگاپور و ماکائو هر کدام، پنج مورد ابتلا به این ویروس را گزارش کردند.  

ژاپن، کره جنوبی و مالزی نیز هرکدام، چهار مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده‌اند، فرانسه، سه مورد و ویتنام و کانادا هر کدام ابتلای دو تن به این ویروس کشنده را گزارش کرده‌اند و آلمان، سریلانکا و نپال نیز هر کدام یک مورد ابتلا به این ویروس را ثبت کرده‌اند.

با این حال، تاکنون هیچ تلفاتی ناشی از ابتلا به این ویروس در خارج از چین ثبت نشده است.

زنجیره ویروس ناشناخته کرونا ظاهراً اواخر سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) از داد و ستد غیرقانونی یک گونه از حیات وحش در بازار حیوانات در شهر ووهان با ۱۱ میلیون جمعیت، آغاز شده است.

کد خبر 480950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha