جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

سیدرضا رحیمی : «نمی‌دانم هوای بهار چه جوری است که اصلاً حس درس خواندن ندارم."

"هر چی تلاش می‌کنم که کمی حال و هوای درس خواندن پیدا کنم، اصلاً فایده‌ای ندارد..."
این وضعیت وصف حال بیشتر دانش‌آموزان است؛ به‌ویژه که در روزهای تعطیلات نوروز استراحت زیاد و دوری از درس کاملاً فضای تنبلی را مهیا کرده است. البته آن گروه از دانش‌آموزانی که در روزهای تعطیل کمی با درس و کتاب ارتباط داشتند، کمتر دچار آفت تنبلی و سستی می‌شوند.
چند روز آینده برای کسب معدل مطلوب و نتیجه عالی بسیار اهمیت دارد؛ چرا که اگر دانش‌آموزی این روزها را از دست بدهد، زمان کافی و مناسب برای آمادگی امتحانات
میان‌ترم،که معمولاً در اردیبهشت برگزار می‌شود، ندارد.

عکس از علیرضا بنی علی

دانش‌آموزان راهنمایی

از آنجا که حجم و محتوای درس‌های دوره راهنمایی به شکلی است که می‌توان در طول 15روز دوم فروردین  آنها را مرور کرد، ضروری است که طبق برنامه‌ای منظم و حساب شده مرور و تکرار درس‌های اصلی را به انجام برسانید. برای این منظور بد نیست که:

1 - هر یک روز در میان45دقیقه  ریاضی و علوم تمرین کنید.

2 - هر سه روز یک بار درس‌های تاریخ، جغرافی و اجتماعی را مرور و پرسش‌های دشوار آن را مشخص کنید.

3 - ادبیات و زبان و عربی را طوری تنظیم کنید که بعد از ریاضی و علوم بتوانید آنها را مرور کنید.

دانش‌آموزان دبیرستانی

این عزیزان به دلیل اهمیت معدل و یادگیری درس‌های مختلف و تأثیر آن در آزمون سراسری از روزهای باقی مانده پایان فروردین باید  به بهترین شکل استفاده کنند. به ویژه دانش‌آموزان سال سوم که امتحانات نهایی را در پیش دارند.
به عنوان پیشنهاد برای این روزها بهتر است که از الگوی زیر برای برنامه‌ریزی استفاده شود. هر روز بعد از رسیدن به منزل و کمی استراحت  مطلب‌ درس‌های داده شده در همان روز را مرور کنید. سپس زمان باقی‌مانده تا پایان شب و زمان خواب را به  بررسی و مرور حداقل 4درس و صرف شام و مرور شبانه تقسیم کنید.

مرور شبانه مربوط به درس‌هایی است که در طی روز آنها را مطالعه کرده‌اید و در پایان شب قبل از خواب به‌طور اجمالی آنها را تکرار می‌کنید.

 دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی

این دوستان قطعاً عید دور از درس نداشته‌اند؛ به عبارتی در ادامه روند همان فعالیت که در ایام نوروز داشتند، با تمرین و تست زدن درس‌ها را مرور کرده‌اند.
مهم‌ترین نکته در این روزها برای دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی این است که  مهارت خود را در  تست‌زدن موضوع‌های یاد گرفته شده بیشتر کنند. بنابر این آموختن مطالب جدید یا تغییر شیوه‌های مطالعاتی اصلاً توصیه نمی‌شود.

کد خبر 48095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز