مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: وضعیت هوای اراک در روز دوشنبه ۷ بهمن برای گروه‌های سنی حساس در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

هوای اراک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا محرابیان افزود: آلاینده مسئول هوای اراک در شرایط فعلی دی‌اکسیدگوگرد و ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون است و میانگین آلاینده‌های هوای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰۸ رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

وی بیان کرد: شاخص دی اکسید گوگرد در ساعت ۱۲ در کلانشهر اراک به ۱۴۶ رسیده که اگر این شاخص به ۱۵۰ برسد وضعیت برای همه گروه‌های سنی ناسالم می‌شود.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون نیز در این ساعت به ۱۴۳ رسیده است. همزمانی ۲ آلاینده دی اکسید گوگرد و ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون در هوا اثرات هم افزایی دارد و بحث سلامتی را بیشتر تهدید می‌کند.

وی توصیه کرد: انتظار است در این شرایط، گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، عروقی و سخت درمان و سالمندان از تردد در فضای باز خودداری کنند و سایر گروه‌های سنی نیز از انجام فعالیت‌های سنگین در فضای باز بپرهیزند.

کد خبر 480810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha