پزشکان و پرسنل بیمارستان در مرکز پزشکی منطقه‌ای پرویدنس در شهر اوِرت در ایالت واشنگتن آمریکا به منظور کاهش ارتباط‌ با بیمار آلوده به کوروناویروس برای درمان او از ربات استفاده کردند.

robots

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: ربات‌ها کارهای بسیاری برای افراد انجام می‌دهند و حتی قادر به انجام کارهایی مانند پارکور و کمک به سالمندان نیز هستند. اکنون در ایالات متحده از یک ربات برای درمان و رسیدگی به نخستین بیمار آلوده به کروناویروس استفاده می‌شود. اخیرا افراد برخی مناطق کشور چین به ویروسی به نام کروناویروس مبتلا شده‌اند و این ویروس به قدری خطرناک است که مقامات چین دستور قرنطینه چند شهر این کشور را صادر کرده‌اند.

این بیماری ابتدا در ووهان، ششمین شهر پرجمعیت چین، شیوع یافت.

فرد بیمار در آمریکا مردی سی و چند ساله است که پزشکان پس از معاینه او در بخش اورژانس متوجه شدند که او علائم کروناویروس را دارد. 

او اخیراً به ووهان سفر کرده بود و از بابت ابتلا به این بیماری و علائمی که داشت نگران بود. پزشکان وی را قرنطینه کردند و اکنون نیز وضعیت سلامتی وی پایدار اعلام شده است. 

پزشکان و پرسنل بیمارستان مرکز پزشکی اوِرت در ایالت واشنگتن در غرب آمریکا برای کاهش ارتباط‌ با بیمار از ربات استفاده کردند. آنها از یک ربات مجهز به گوشی پزشکی یا استِتوسکوپ استفاده کردند. ربات مذکور علائم حیاتی شامل دما و درجه حرارت بدن، تعداد نبض، فشار خون و تعداد تنفس بیمار را اندازه‌گیری می‌کند و آنها را از طریق نمایشگر هوشمند به پزشکانی که در اتاق دیگری هستند ارسال می‌کند. 

دکتر جورج دیاز، رئیس بخش مرکز پزشکی اورت، بیان کرد: پرستاران در اتاق کنترل، ربات را حرکت می‌دهند و ما می‌توانیم بیمار را در صفحه نمایشگر ببینیم و با او صحبت کنیم. 

به رغم این‌که بیمار در یک وضعیت پایدار قرار دارد، اما پزشکان قصد ندارند به زودی او را مرخص کنند، زیرا متخصصان بیمارستان قصد دارند آزمایش‌های بیشتری از او بگیرند. 

این آزمایش‌ها نشان خواهد داد آیا وضعیت بیمار به صورتی است که ویروس را انتقال دهد یا خیر. مقامات بهداشتی ایالت واشنگتن ۴۳ نفر را نیز که اخیرا از نزدیک با بیمار ارتباط داشته‌اند تحت معاینه و بررسی قرار داده‌اند. 

کد خبر 480791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha