مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

انسان شهری، امروزه با تمام مشغله و استرس ها، نیازمند آرامش است و سفر یکی ازابزارهای موثر برای رسیدن به آن می باشد. بی شک ارتقاء سطح بینش، نوع زندگی و آگاهی ما، تابعی از تجربیات و آشنائی با آداب و رسوم و فرهنگهای مختلف داخلی و خارجی هست و سفر به کیش تلفیقی از ایجاد آرامش و شناخت فرهنگ هم وطنانمان در جزیره زیبای کیش بود.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دنیای ارتباطات که نقش بزرگی در زندگی روزمره اکثر ما انسان ها دارد لازم است پیش از هر سفری، نسبت به مکانی که قصد سفر داریم اطلاعات جامعی کسب کنیم. یکی از بهترین راه های کسب اطلاعات، جستجو در اینترنت و رزرو تور کیش می باشد. مطالعه تجربیات و سفرنامه های دیگران میتونه دید خوبی برای مقصدی که در پیش داریم به ما بده که خود موجب بهره مندی و لذت بیشتر از زمان و سفرمون میشه.

تفریحات آبی در جزیره کیش

برای استفاده از تفریحات آبی در جزیره کیش، اول باید بلیط را از یکی از مراکز گردشگری که در جزیره هستن خریداری کنید. این تفریحات را هم می توانید در کلوپ های غواضی و دریایی کیش که برای اینکار قرارداد دارند استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که بعد از وارد شدن به این مراکز اصلا برای خرید همه تفریحات و حتی رزرو هتل های کیش مورد نظرتون عجله نکنید و تحت تاثیر حرفای فروشنده ها قرار نگیرین. به دلیل اینکه میتوانید هر وقت خواستید این تفریحات رو بخرین به جز جنگ های شادی و کشتی های تفریحی که ممکن ظرفیتشون برای روز های مورد نظر شما تکمیل بشه، بقیه موارد رو هر وقت خواستید میتوانید بخرید. در هنگام خرید شما باید تاریخ و کلوپ را خودتون رو انتخاب کنید.

پیاده روی در جزیره زیبای کیش

تقریبا در روبروی بازار زیتون، یک بلوار وجود دارد که به سمت دریا میرود. در آن بلوار بولینگ مریم قرار دارد. اگر همان بلوار را ادامه دهید، به اسکله تفریحی می رسید. یک اسکله چوبی بزرگ که مقدار زیادی در دل دریا پیش رفته. قدم زدن بر روی این اسکله هم بسیار لذت بخشه و حتی می توانید روی آن ماهیگیری کنید. در روبروی این اسکله می توانید کوههای ساحل مقابل که همان بندر آفتاب هست رو ببینید. مخصوصا اگر تازه باران زده باشد و هوا خیلی تمیز باشد، در این قسمت، منظره دریای فیروزه ای و کوههای مقابلش بسیار زیبا خواهند بود. این اسکله دارای شاخه هایی هم میباشد که در برخی از اونها، کشتی های کوچک تفریحی وجود دارد که یک ساعت مسافرها رو به تفریح در اطراف جزیره می برند و روی آنها، موسیقی اجرا میشود. بعضی از آنها، دارای کف شیشه ای هستند که می توانید کف دریا را ببینید. البته سوار شدن به آنها، در شبها هم جالب است.

دیدگاهی جالب از شهر زیرزمینی کاریز

کاریز یکی از مناطق گردشگری و تاریخی جزیره کیش می باشد و بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد . این قنات در عمق ۱۶ متری زمین قرار گرفته است و سقف آن پوشیده از صدف و مرجان هایی میباشد که بنابر اطلاعات ارائه شده توسط راهنمایان محلی قدمتی معادل ۲۷۰ میلیون سال دارد اما با توجه به اینکه بستر آهکی-مرجانی میزبان آن حاصل فعالیت مرجانهای عهد حاضر است سن آن بیش از چند هزار سال نمیتواند باشد وسعت این قنات ۱۰۰۰۰متر مربع میباشد. قبل از رسیدن به این شهر زیرزمینی، اگر به سمت راست (شمال جزیره) حرکت کنید، به یک جاده زیبای کوچک ساحلی می رسید که دقیقا در سمت چپ اون، شهر تاریخی جزیره قرار دارد. آن یک شهر بسیار قدیمی است که خبر از یک تمدن کهن در گذشته های بسیار دور در جزیره میدهد. عمارت اعیانی و حمام، تقریبا دو تا از تنها ساختمانهای باقیمانده هستند.

مسجد جامع عرب های کیش

در جزیره زیبای کیش سری هم به منطقه عرب نشین جزیره بزنید که زیبایی خاص خودش را دارد . معمولا همه محصولات انجا ارزانترند و همینطور یه جا جمع شده اند . مغازه نانوایی و میوه فروشی و ... همینطور فروش ماهی هم آنجا بیشتر رواج دارد و پیشنهاد میکنیم وقتی سفری به شهر سحلی یا جزیره دارید حتما غذای مربوطه که ماهی باشه میل بفرمایید . بسیار تازه و خوشمزه است . مسجد بسیار زیبایی هم در آنجا قرار گرفته که نشان از دیندار بودن منطقه میدهد. خوش اخلاقی و خوش برخوردی مردم و ساکنین کیش یکی دیگر از ویژگی های خوب جزیره کیش بود . همه ساکنین با خوش اخلاقی و ادب و احترام خاصی جوابگوی سوالات مسافران بودند . سوار تاکسی که شوید بسیار با حوصله و خوش اخلاق شما را راهنمایی میکنند و حتی سعی میکنند در طول سفر جاهای دیدنی را به شما نشان دهند.

تجربه تفریحاتی متفاوت در کیش

تفریحات دیگری که در کیش هست مثل: پرواز با جایروکوپتر و تفریحات آبی غواصی و چتر پاراسل و شاتل و بنانا و جت اسکی و پینت بال و اسکوتر زیر دریایی و کیبل اسکی و سافاری و سیرک و کارتینگ و بانجی جامپینگ و طلسم مومیایی و اسب سواری و استفاده از دوچرخه و موتور شارژی، بولینگ که میتواند خاطرات خوشی را برای شما فراهم کنند. هوای کیش در بهمن ماه عالیست. نه شرجی، نه سرد و نه گرم ولی شب ‌های خنکی دارد و این تایم بهترین موقع برای دوچرخه سواری میباشد.

سفر و گردش در سواحل جنوبی ایران نه تنها برای یکبار بلکه هزاران بار هم به آنجا سفر کنید جذابیت خودش را دارد.

کد خبر 480743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha