اولین تالار همدم منطقه ۱۳ برای تسهیل در ازدواج جوانان و فراهم کردن زمینه ازدواج آسان، در مجتمع فرهنگی و هنری کوثر در مسیل منوچهری در حال تجهیز است. 

تالار همدم

همشهری آنلاین - پروانه بهرام نژاد: برای تسهیل در ازدواج جوانان و فراهم کردن زمینه ازدواج آسان، اولین تالار همدم منطقه ۱۳ در مجتمع فرهنگی و هنری کوثر در مسیل منوچهری در حال تجهیز است. «سجاد سبحانی» معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۳درباره فعالیت تالار همدم ‌می‌گوید: «باتوجه به هماهنگی‌های انجام شده، در ایام دهه فجر تالار همدم منطقه ۱۳ به بهره‌برداری می‌رسد. » او می‌افزاید: «پیرو جلسه‌ای که با رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شهردار منطقه ۱۳ داشتیم، برای حمایت از خانواده‌های محروم و نیازمند و برگزاری ازدواج آسان این موضوع مصوب و در کمتر از ۳ ماه اجرایی شد. » او ادامه می‌دهد: «البته این طرح قبلا هم با عنوان «یاس» اجرا می‌شد که مدتی مسکوت مانده بود و فعالیت آن به زودی از سرگرفته می‌شود که عنوان «همدم» را برای آن انتخاب کرده‌اند.»

ظرفیت  ۳۰۰نفری تالار

تا همین چند سال پیش ساکنان مسیل منوچهری هرازگاهی شاهد برگزاری جشن عروسی در تالار یاس شهرداری بودند که مدتی بعد این بخش تعطیل شد ولی به‌زودی آنها دوباره میزبان زوج‌های جوانی خواهند بود که از گوشه و کنار سیزدهمین تکه پایتخت به این مرکز می‌آیند و راهی خانه بخت می‌شوند. تالار جدید شهردای منطقه در طبقه سوم مجتمع فرهنگی و هنری کوثر در حال بازسازی است و معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه در این‌ باره می‌گوید: «قبلا این تالار وجود داشت که به دلیل مسکوت ماندن طرح یاس، آسیب دیده و نیازمند بهسازی بود. از این رو بازسازی و تعمیرات سالن در حال انجام است و تهیه و تجهیز وسایل هم در دستور کار قرار دارد. این تالار با داشتن اتاق عقد حدود ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد. » او درباره شرایط استفاده از امکانات این تالار می‌افزاید: «خانواده‌هایی که از شهرداری منطقه یا سازمان فرهنگی و هنری و زیرمجموعه‌های مرتبط معرفی می‌شوند، در اینجا براساس چهارچوب با برگزاری مراسمی ساده و بدون تجملات میزبان مراسم آنها هستیم. »

طرحی با مصوبه مجلس

براساس مصوبه مجلس تمام سازمان‌های دولتی موظف اند از امکاناتشان برای تسهیل در ازدواج آسان استفاده کنند که شهرداری هم از آن مستثنی نیست. از این رو شهرداری به عنوان دستگاه خدمات‌رسان عمده و داشتن تجربه کار در این زمینه، اولین تالار همدم منطقه۱۳ را دهه فجر به بهره‌برداری می‌رساند. سبحانی می‌گوید: «این طرح در دستور کار مناطق دیگر تهران از جمله منطقه۱۱ نیز قرار دارد و بعد از ما این طرح در آنجا اجرا خواهدشد.» او ادامه می‌دهد: «اولویت بهره‌مندی از خدمات تالار همدم ویژه ساکنان محروم منطقه ۱۳ است اما  اگر تقاضا از داخل منطقه کم باشد، باتوجه به ظرفیت موجود، در صورت امکان به ساکنان مناطق همسایه نیز خدمات ارائه می‌شود. »

ارائه خدمات ارزان

براساس پیش‌بینی انجام شده، جوانان با پرداخت هزینه بسیار اندک می‌توانند از خدمات تالار همدم استفاده کنند. معاون اجتماعی شهردارمنطقه۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «این میان با وجود تغییر قیمت خدمات به صورت روزانه، اما هزینه‌های این تالار بسیار متفاوت، رقابتی و غیرقابل مقایسه با سایر مراکز مشابه خواهد بود. این میان مراسم انفرادی و تنها با حضور خانواده و مهمانان همان شخصی که تالار به نام آنها رزرو شده، برگزار می‌شود. قرار است سالن  را هم مجلل و با نورپردازی، دکوراسیون و... در حد متوسط روبه بالا تجهیز ‌کنیم. همچنین شام و پذیرایی ساده و آبرومند و در شأن این خانواده‌ها و رقم خوردن یک شب خوب برای آنها هدف مدیریت شهری منطقه است. در مجموعه خدمات تالار همدم مبتنی بر مراسم آغاز زندگی و جشن عروسی است که بنا داریم از ظرفیت خیران برای افزایش و توسعه خدمات آن استفاده کنیم. » اولین تالار همدم منطقه ۱۳ در مجتمع فرهنگی و هنری کوثر در مسیل منوچهری در حال تجهیز است.

کد خبر 480548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha