دوشنبه ۳ مهر ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: کتاب ضیافت نور گزیده اشعار شاعران درباره ماه مبارک رمضان به همت فرهنگسرای بهمن وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در 178 صفحه منتشر شد.

این کتاب به اهتمام کامران شرفشاهی گردآوری و تدوین شده و در برگیرنده آثار بیش از هفتاد شاعر بلندآوازه ایران و جهان است. در بخشی از دیباچه این کتاب آمده است: به تحقیق در ادبیات هیچ یک از ملل جهان ماهی تا به این اندازه در قلمرو سحرانگیز ادبیات وارد نشده و مورد ارادت و ستایش سخن سرایان و ادبا قرار نگرفته‌ است.
در ادبیات فارسی همواره ماه رمضان با جلوه‌های آسمانی خود توجه شاعران نکته‌سنج و مضمون پرداز را برانگیخته است. این دفتر می‌تواند همنشین خلوت‌های عارفانه روزه‌داران پارسایی باشد که لحظه‌لحظه ماه رمضان را غنیمت شمرده و جویای تجلی وصال حضرت احدیت هستند و می‌تواند...


اشعار گردآمده در این مجموعه، در قالبهای مختلف شعر پارسی همانند رباعی،‌غزل، قصیده دو بیتی چهارپاره، نیمایی، مثنوی، قطعه، سپید و... سروده شده است.

از شاعرانی که آثارشان در این مجموعه به چاپ رسیده است می‌توان از:

جعفر ابراهیمی (شاهد) رضا اسماعیلی، قیصر امین پور، اوحدی مراغه‌ای، عباس براتی پور، بیدل دهلوی،‌غزل تاجبخش، حبیب چایچیان (حسان)، حافظ، رودابه حمزه‌ای، محمد خرمشاهی (میلاد)، مصطفی رحماندوست مسعود سعدسلمان، سعدی، سنایی، شهریار، افشین علا، غالب دهلوی، فرصت،‌عبدالجبار کاکایی کلیم همدانی، جواد محدثی، سیدعبدالرضا موسوی، ناصرخسرو، حمید هنرجو و... یاد کرد.


ضیافت نور در 178 صفحه و به قیمت هزار تومان و با شمارگان سه هزار نسخه منتشر شده است.

کد خبر 4804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز