سفارت ایران در چین با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به اینکه آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در چین امروز شنبه با حضور سفیر ایران در پکن مورد بررسی قرار گرفته، اعلام کرد تا کنون گزارشی از ابتلاء ایرانیان مقیم چین به این ویروس دریافت نشده است.

كرونا ويروس

به گزارش همشهری آنلاین، در اطلاعیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین آمده است: سفارت ایران در ارتباط مستقیم با ایرانیان مقیم شهر ووهان و همچنین در تماس مستمر با مقامات دولت مرکزی چین و مسئولین شهر ووهان، پیگیر آخرین وضعیت ایرانیان مقیم است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه آورده است: شماره تلفن ۸۶۱۷۸۱۲۰۵۰۴۱۳+ بخش کنسولی سفارت، به طور اختصاصی جهت پیگیری وضعیت هموطنان ایرانی به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به ایرانیان مقیم است.

سفارت ایران در چین روز گذشته نیز با صدور اطلاعیه‌ای به هموطنان ایرانی مقیم این کشور هشدار داد با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا، ضمن توجه به هشدارهای پزشکی و بهداشتی، تا حد امکان از حضور در اماکن پر تردد اجتناب کنند.

در این اطلاعیه آمده است که طبق تمهیدات دولت چین، در حال حاضر ورود و خروج غیر ضروری به شهرهای قرنطینه شده این کشور امکان‌پذیر نیست؛ هموطنانی که قصد سفر به چین را دارند پیش از سفر، آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در مقصد را رصد نموده و از تردد در اماکن مشکوک به آلودگی اجتناب ورزند.

در ادامه این اطلاعیه آمده بود: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده علائم ابتلا به ویروس‌ به مراکز درمانی مراجعه و جهت دریافت خدمات کنسولی با سفارت یا کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران تماس بگیرند.

شیوع یک ویروس اسرارآمیز از خانواده کرونا که شبیه بیماری ذات‌الریه است برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در استان مرکزی هوبی در چین گزارش شد. گزارش‌ها حاکی است این ویروس تا کنون ۴۱ تن را به کام مرگ فرستاده و ۱۲۷۹ نفر را هم مبتلا کرده است.

کد خبر 480271
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha