یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد مصرف بیش از حد پروتئین‌های بر اساس گوشت قرمز خطر مرگ‌ومیر ناشی از سرطان را افزایش می‌دهد.

red meat

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، نتیجه مطالعه اخیر محققان نشان می‌دهد مصرف بیش از اندازه پروتئین‌های بر اساس گوشت قرمز خطر مرگ ناشی از سرطان را تا ۴ درصد افزایش می‌دهد. در مقابل مصرف پروتئین‌های به دست آمده از سایر منابع با کاهش خطر سرطان همراهی دارد. پژوهشگران می‌گویند این رابطه به علت مواد سرطان‌زا و چربی‌ موجود در گوشت قرمز باشد.

همچنین نتایج نشان می‌دهد مصرف بیش از حد پروتئین گوشت قرمز خطر مرگ را تا ۷۴ درصد افزایش می‌دهد و احتمال مرگ ناشی از دیابت را هم تا چندین برابر بیشتر می‌کند.

با این حال پروتئین یکی از سه ماده مغذی اصلی مورد نیاز بدن است که علاوه بر افزایش روند رشد و ترمیم بافت‌ها، به ساخت و حفظ توده عضلانی کمک می‌کند. از این رو باید مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی گنجاده شود.

طبق توصیه کارشناسان، ۱۰ تا ۳۰ درصد مصرف کل کالری روزانه باید شامل پروتئین باشد. مثلا اگر مصرف روزانه کالری شما ۱۵۰۰ است، انرژی به دست آمده از پروتئین باید بین ۱۵۰ تا ۴۵۰ کالری باشد.

برخی متخصصان هم توصیه می‌کنند که باید ۰.۸ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از بدن در روز مصرف شود. بدین منظور باید وزن بدن در عدد ۰.۸ ضرب شود. مثلا برای فردی با وزن ۷۵ کیلوگرم، میزان پروتئین مصرفی روزانه‌اش ۶۰ گرم خواهد بود.

اما در مورد افراد پرفعالیت نظیر ورزشکاران، میزان مصرف ۱.۲ تا ۱.۷ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن توصیه می‌شود.

همچنین طبق برخی توصیه‌ها، میزان پروتئین مصرفی برای مردان ۵۶ گرم و برای زنان ۴۶ گرم است.

کد خبر 479957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha