شاهزاده سعودی سال ۲۰۱۸ با ارسال یک پیام شخصی به جف بیزوس، گوشی همراه مدیر عامل آمازون و پولدارترین مرد دنیا را هک کرده است.

جف بيزوس و جمال خاشقچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، هر چند حساب کاربری سفارت عربستان در آمریکا از آغاز تحقیق گسترده درباره ادعای دخالت محمد بن‌سلمان در هک شدن گوشی بیزوس خبر داده اما گفته می‌شود پیامی که از حساب شخصی شاهزاده بدنام سعودی به گوشی همراه مدیر عامل میلیاردر آمازون فرستاده شده، حاوی بدافزاری بوده است که برای هک کردن اطلاعات و تماس‌های تلفنی به کار می‌رود.

بیزوس در ژانویه ۲۰۲۰ با داشتن ۱۱۷ میلیارد دلار دارایی شخصی، پولدارترین فرد دنیا لقب گرفته و علاوه بر شرکت هزار میلیارد دلاری آمازون، مالک روزنامه واشنگتن پست هم هست. به نظر می‌رسد ویدئویی که از حساب کاربری شاهزاده سعودی در واتس‌اپ به گوشی بیزوس ارسال شده، آغازگر فرآیند هک بوده است. این ویدئو روز اول ماه می ۲۰۱۸ ارسال شده است؛ زمانی که بیزوس و بن‌سلمان در ظاهر روابط دوستانه با هم داشتند.

یکی از دو منبع خبری ناشناس که جزئیات این ماجرا را در اختیار گاردین قرار داده، به فاصله چند ساعت پس از رسیدن فایل به گوشی بیزوس انبوه اطلاعات از این گوشی به سرقت رفته و در واقع هک شده است. داستان وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم درست ۹ ماه پس از رخ دادن این هک، متن مکالمه‌های خصوصی مدیر عامل آمازون با یک زن منتشر شد و زندگی شخصی او به هم ریخت. بیزوس سال گذشته پس از ۲۶ سال زندگی مشترک از همسرش مکنزی جدا شد.

پس از افشا شدن دخالت مستقیم بن‌سلمان در ماجرای قتل دهشتناک جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، هک کردن اطلاعات موجود در گوشی شخصی پولدارترین فرد دنیا دومین مورد عجیب در پرونده شاهزاده بلندپرواز سعودی است؛ کسی که ادعا کرده به هر شکل ممکن می‌خواهد کشورش را در مسیر دگرگونی‌های اجتماعی و سیاسی قرار دهد و به جاده پیشرفت سریع بازگرداند.

از آنجا که خاشقچی روابط نزدیک با واشنگتن پست داشت و برای این روزنامه گزارش و یادداشت می‌نوشت، به نظر می‌رسد کشته شدن او هم به ماجرای هک شدن گوشی بیزوس ارتباط مستقیم داشته باشد. در واقع، بن‌سلمان و حلقه نزدیک پیرامون او با اطلاعات هک‌شده از گوشی مالک واشنگتن پست به این نتیجه رسیده‌اند که باید از شر یکی از جدی‌ترین منتقدان حکومت پادشاهی عربستان رها شوند.

پس از لو رفتن محرمانه‌ترین اطلاعات مربوط به زندگی شخصی در نشنال اینکوایرر، کارشناسان دیجیتال سال گذشته کار بررسی گوشی بیزوس را آغاز کردند. یکی از وکلای مدیر عامل آمازون گفته آنها در حال حاضر هیچ واکنشی به این خبر نشان نمی‌دهند و آقای بیزوس برای یافتن حقیقت با مراحل بازرسی همکاری نزدیک دارد.

کد خبر 479810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha