در حالی که دو هفته از جان باختن بیش از ۶۰ تن در مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان می‌گذرد، سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس و هم‌چنین نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که از مسوول برگزاری این مراسم اطلاعی ندارند.

حادثه کرمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، به دنبال جان باختن حدود ۶۰ نفر از حاضران در مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی در کرمان، کمیته‌ای ویژه ذیل کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.
اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون شوراها در این باره می‌گوید: کمیته‌ای تشکیل شد که اینجانب و  محمد محمودی شاهنشین از طرف کمیسیون شوراها، آقایان محمدرضا پورابراهیمی و محمدمهدی زاهدی از طرف مجمع نمایندگان کرمان و همچنین آقایان محمدجواد کولیوند و بیت‌الله عبدالهی به‌ عنوان رییس و معاون در این کمیته‌ حضور داریم.

سلیمی در ادامه خبر داد: بنا شد که امروز نامه‌ای به وزیر اطلاعات و کشور داده شود و درباره روندی که طی شده و تحلیل‌هایشان، گزارش بفرستند.

او همچنین اضافه کرد: یکشنبه هفته آینده در جلسه مجدد، این گزارشها را بررسی می‌کنیم که آیا مراجعه حضوری داشته باشیم یا خیر؟ همچنین بناست از استاندار کرمان و رییس بنیاد شهید و سپاه استان هم دعوت کنیم تا در جلسه حضور داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در پاسخ به این پرسش که مسئول برگزاری مراسم تشییع در کرمان، کدام نهاد بوده پاسخ می‌دهد: باید از شورای تأمین استان که سپاه هم جزو آن بوده‌است بپرسیم. هنوز اطلاعی نداریم که مسئولیت برگزاری با کجا بوده است. از مسئولین استان هم نپرسیدیم؛ خودتان بپرسید.

  • درخواست گزارش کمیته ویژه از وزرای اطلاعات و کشور

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی که در کمیته ویژه پیگیری این حادثه نیز حضور دارد می‌گوید: اطلاعی ندارم مسوولیت برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی با کدام نهاد بوده است. از استاندار بپرسید. ما فقط کمیته ویژه تشکیل دادیم تا حادثه را بررسی کنیم.

پورابراهیمی در ادامه توضیح می‌دهد: امروز اولین جلسه کمیته ویژه برای پیگیری حادثه دلخراشی که تعدادی از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند، تشکیل و دراین باره بحث شد. همچنین قرار شد گزارش وزارت اطلاعات و کشور تا هفته آینده به مجلس بیاید و در جلسه دوم؛ کمیته‌ای حول محور این گزارش‌ها و با حضور مسئولین مربوطه برگزار خواهد شد.

او همچنین اضافه می‌کند: مرحله دوم پیگیری‌ها هم جلسه‌ای با مسئولان استانی است. آرزوی ما این است که این افراد جزو شهدا محسوب شوند.

  • لغو کنفرانس خبری با ستاد برگزاری مراسم تشییع

همچنین به نقل از خبرگزاری شبستان کرمان، بسیج رسانه استان کرمان اعلام کرده‌بود که نخستین کنفرانس خبری در این باره ۲۴ دی‌ماه برگزار می‌شود اما درنهایت ۲۳ دی‌ماه اطلاعیه‌ای از سوی برگزارکنندگان نشست مبنی بر لغو این نشست، منتشر شد. قرار بود خبرنگاران در نشستی مطبوعاتی با حضور سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و  مهدی صدفی دبیر ستاد برگزاری و سایر مسئولان کمیته‌ها حاضر شوند.

در جریان مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی در کرمان حدود ۶۰ نفر جان باختند و ۲۱۲ نفر نیز برا اثر ازدحام جمعیت، مصدوم شدند.

برخی بر این باورند که انتخاب مسیر کم عرض میدان آزادی کرمان به میدان شهدا برای مراسم تشییع اشتباه بوده و از عوامل بروز این حادثه تلقی می شود. برخی شاهدان عینی می‌گویند ازدحام جمعیت به حدی بوده که در همان دقایق نخست آغاز مراسم، جمعیت در هم قفل شده و حرکت تشییع کنندگان را با دشواری روبرو کرده‌است.

کد خبر 479798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha