مشکل بی سند بودن خانه شهرک شهید بروجردی یک گام دیگر به سمت سنددار شدن پیش رفته و شهردار منطقه ۱۵ اعلام کرده مالکانی که سند تک برگ دریافت کرده اند اگر از لحاظ استانداردهای آتش نشانی و رعایت اصول ایمنی مشکلی نداشته باشند، مجوز پایان کار می گیرند.

شهرک شهید بروجردی منطقه 15

همشهری آنلاین - سارا جعفرزاده: یکی از مشکلات دیرینه اهالی شهرک شهید بروجردی نداشتن سند است که بارها اهالی این شهرک از ارگان هایی  از جمله سپاه پاسداران و بنیاد مستضعفان که مالک زمین این شهرک بوده اند درخواست صدور سند تک برگ کرده اند. در این میان باید گفت در حال حاضر ۳۰۰۰ هزار واحد بی سند در این شهرک مسکونی وجود دارد که  صدور سند این واحدهای مسکونی از سوی ارگان‌های مذکور به تعویق افتاده است.

۶۰۰ واحد پایان کار ندارند

تعدادی از مالکان این مجتمع مسکونی پس از تلاش‌های بسیار موفق به دریافت سند شده‌اند. «قاسم مهدوی نیا» دبیر شورایاری شهرک شهید بروجردی در این‌باره گفت: «در حال حاضر مالکان ۶۰۰ واحد مسکونی سند تک برگ دریافت کرده اند اما مجوز پایان کار ساختمان ندارند. با نداشتن پایان کار  اسناد واحد ها شاید قابل انتقال باشد اما برای اخذ تسهیلات از بانک و موسسات مالی و اعتباری با مشکل مواجه شوند از طرفی در این شرایط مشتری تمایلی به خرید ملکی ندارد که قادر نباشد از تسهیلات اختصاص یافته توسط بانک استفاده کند.»

صدور پایان کار در صورت رفع مشکل آتش نشانی

با توجه به اینکه واحدهای مسکونی شهرک شهید بروجردی توسط بنیاد مستضعفان به مالکان واگذار شده، اسناد  هم باید توسط این سازمان انتقال پیدا کند. در این میان شرایط برای مالکانی که موفق به دریافت سند  تک برگ شده اند متفاوت می‌شود. «وحید رضا محمدی» شهردار منطقه ۱۵ در این باره می‌گوید: «تعدادی از مالکان با پیگیری از ارگان‌های مربوطه سند تک برگ و قطعی دریافت کرده‌اند که در حال حاضر فقط مشکل صدور مجوز پایان کار دارند، ما شرایط را برای این مالکان تسهیل کرده‌ایم تا بتوانند مجوز پایان کار دریافت کنند. در حال حاضر مالکانی که ملک آنها از لحاظ استانداردهای آتش نشانی و رعایت اصول ایمنی مشکلی نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به شهرداری منطقه ۱۵ مجوز پایان کار بگیرند تا مشکلاتشان هموار شود.»

کد خبر 479628

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha