رسانه‌های استرالیایی به نقل از دولت این کشور اعلام کردند: خسارت‌دیدگان از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استرالیا از حمایت‌های بیشتر مالی بلاعوض و همچنین دریافت وام‌های کلان تا سقف ۵۰۰ هزار دلار بهره‌مند می‌شوند.

آتش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که دولت وی کمک‌های بلاعوض و وام‌هایی را برای صاحبان مشاغل کوچک که کسب و کار آنها در اثر آتش‌سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌ها نابود شده‌ند، تقویت کرده است.

بر اساس این گزارش، کمک‌های مالی بلاعوض برای مشاغل کوچک تحت تأثیر آتش‌سوزی از رقم ۱۵ هزار به ۵۰ هزار دلار افزایش داده و وام‌های بدون بهره نیز تا سقف ۵۰۰ هزار دلار به مدت دو سال برای احیای این مشاغل ارائه می‌شود.

دولت استرالیا همچنین با ایجاد صندوق ۴۶ میلیون دلاری درصدد نجات زندگی حیات وحش به ویژه کوالاهای در محاصره آتش‌سوزی است.

گزارش جدید رسانه‌های استرالیایی حاکی است جنگل و مرتع‌سوزی در استرالیا تاکنون ۲۹ نفر قربانی برجای گذاشته و میلیون‌ها حیوان از جمله حیات وحش نادر تلف شدند.

علاوه بر این بیش از ۲۵۰۰ خانه به طور کامل در این آتش‌ها سوخته است.

موریسون همچنین گفت که این آتش‌سوزی تاکنون بیش از یک میلیارد دلار بر صنعت گردشگری این کشور خسارت وارد کرده است.

نخست وزیر استرالیا به مردم این کشور وعده داده است که خسارات ناشی از آتش‌سوزی را جبران خواهد کرد. این در حالی است که آتش‌سوزی ماه‌های اخیر در استرالیا آثار بسیار منفی بر محیط زیست جهانی داشته است.

اگرچه  بارش چند روز باران و کاهش دما باعث کاهش تعداد آتش‌سوزی‌های فعال در جنوب شرقی استرالیا شد و به نیروهای امدادگر این فرصت را داد تا برای مقابله با آتش گسترده‌ای که هنوز به طور کامل خاموش نشده توانمندی خود را بازیابی کنند.

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) پیشتر در گزارشی اعلام کرد: انتظار می‌رود ابرهای دود آلودی که در اثر آتش‌سوزی بی‌سابقه جنگل‌ها و بیشه‌زارهای استرالیا ایجاد شده، در اثر جریان‌های هوایی حداقل یکبار در سراسر جو کره زمین دور زده و سپس دوباره به آسمان این کشور بازگردد.

ماهواره‌های این سازمان نشان می‌دهد که ابرهای دودآلود تشکیل شده ناشی از این آتش‌سوزی مهیب تا روز ۸ ژانویه سال جاری تقریبا نیمی از فضای کره زمین را طی نموده و از جو آمریکای جنوبی عبور کرده و در تمامی این مناطق طلوع و غروب خورشید را مه‌آلود ساخته است.

طبق گزارش این سازمان، بیش از ۱۱ میلیون هکتار از جنگل‌ها و مزارع استرالیا از ماه سپتامبر ۲۰۱۹  تاکنون در حال سوختن هستند. این آتش‌سوزی چند ماه قبل از فصل آتش‌سوزی تابستانی استرالیا  شروع شده است. این آتش‌های گسترده به ویژه در ایالت‌های ویکتوریا و نیوساوت ولز در امتداد مناطق جنگلی سواحل شرقی این کشور شدت داشته است.

بر این اساس، مساحت درگیر آتش‌سوزی در استرالیا برابر با یک سوم مساحت کشور آلمان بوده است.

این سازمان فضایی پیش‌بینی کرد: انتظار می‌رود دودهای ناشی از این آتش‌سوزی دستکم یک بار چرخش کاملی در فضای اطراف زمین داشته باشد و دوباره به آسمان استرالیا بازگردد. 

کد خبر 479583

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha