تصاویر منتشر شده از مناطق درگیر آتش‌سوزی‌های جنگلی اخیر در استرالیا حاکی از رشد مجدد برخی گونه‌های گیاهی در میان خاکستر است.

رويش

به گزارش ایسنا، آتش‌سوزی‌های جنگلی بی‌سابقه در ماه‌های اخیر بخش‌های گسترده‌ای از استرالیا را در بر گرفته که این حادثه ویرانگر با خسارت‌های وسیع برای محیط زیست طبیعی این کشور همراه بوده است.

از ماه سپتامبر و شروع آتش‌سوزی‌ها در این کشور دست‌کم نیم میلیارد حیوان و تعداد بیشماری درخت، گیاه و دیگر جانداران تلف شده‌اند.

همچنین تاکنون بیش از ۶.۳ میلیون هکتار از اراضی در آتش سوخته است. هرچند در برخی از مناطقی که به تازگی دچار حریق شده‌اند، نشانه‌هایی از حیات ظهور یافته است.

مورای لاو (Murray Lowe) عکاس محلی به منظور بررسی میزان گستردگی آتش‌سوزی‌های جنگلی از یکی از مناطق ایالت نیوساوت ولز بازدید و اقدام به عکاسی کرده است. تصاویر منتشر شده از این عکاس نشان‌دهنده رشد چمن و برگ‌ در تنه درختان سوخته است.

تصاویر گرفته شده توسط این عکاس هزاران بار در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده چرا که افراد در جستجوی یافتن نشانه‌هایی از امید در میان این فاجعه هستند.

دکتر کیمبرلی سیمپسون از کارشناسان اکولوژی در دانشگاه شفیلد انگلیس در پاسخ به این پرسش که رشد مجدد گونه‌های گیاهی طبیعی است؟ گفت: بله، این گونه‌های گیاهی طی ده‌ها میلیون سال آتش‌سوزی‌های متعددی را تجربه کرده‌اند. این شرایط فشار تکاملی را برای آن‌ها ایجاد کرده تا قادر باشند پس از سوختن خود را بهبود دهند.

کد خبر 477800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha