استاندار هرمزگان گفت: با برآورد خسارتی که انجام شده و ارسال گزارش آن به وزارت کشور و هیأت دولت، تلاش می‌کنیم به سرعت روند جبران خسارت‌های ناشی از سیل در شرق هرمزگان و بازسازی خانه‌های آسیب دیده و سایر تأسیسات و زیرساخت‌ها آغاز شود.

سیل هرمزگان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، فریدون همتی در مورد تصمیم‌های گرفته شده پس از بازدید وزیر راه و شهرسازی از روستاها و مناطق سیل زده شهرستان‌های جاسک و بشاگرد در شرق هرمزگان، عنوان کرد: پس از بارندگی‌های گسترده و کم سابقه و وقوع سیل در شرق هرمزگان، اعضای ستاد مدیریت بحران استان و این شهرستان‌ها که از قبل آمادگی کامل را داشتند، در مناطق سیل زده حضور یافته و ارائه خدمات را آغاز کردند.  

وی ادامه داد: مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروهای سپاه، ارتش، هلال احمر، بسیج و گروه‌های مردمی برای امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان پای کار آمدند.  

استاندار هرمزگان افزود: با استفاده از امکانات و تجهیزات، اسکان اضطراری مردم مناطق سیل زده انجام و خدمات‌رسانی صورت گرفت و همچنان در حال انجام است.  

همتی بیان کرد: امروز نیز مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از رئیس جمهوری و هیأت دولت از نزدیک از مناطق سیل زده در شرق هرمزگان بازدید و وضعیت خسارت‌های وارد شده به خانه‌ها، جاده‌ها، تاسیسات آب، برق، تلفن، زمین‌های کشاورزی و دیگر بخش‌ها را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم برای تسریع در جبران خسارت‌ها را صادر کرد.  

وی اضافه کرد: با برآورد خسارتی که صورت گرفته و گزارش آن به وزارت کشور و هیأت دولت ارائه می‌شود، تلاش می‌کنیم به سرعت روند جبران خسارت‌های ناشی از سیل در شرق هرمزگان و بازسازی خانه‌های آسیب دیده و سایر تأسیسات و زیرساخت‌ها آغاز شود.  

استاندار هرمزگان اظهار کرد: ارائه خدمات به صورت هوایی و با استفاده از بالگرد در مناطق سیل زده شهرستان‌های جاسک و بشاگرد ادامه دارد و کالاها و مایحتاج مورد نیاز مردم این مناطق از این طریق در اختیار آنها قرار می‌گیرد.  

همتی همچنین با اشاره به بازدید از برخی از راه‌های شهرستان بشاگرد، بیان کرد: در این بازدید مقرر شد که ساخت یک پل موقت و به موازات آن ساخت یک پل دائمی روی رودخانه جگین در شهرستان بشاگرد به سرعت آغاز شود تا مردم روستاهای این منطقه بتوانند به راحتی تردد داشته باشند.  

وی گفت: همچنین در زمینه تسریع در ساخت جاده‌های روستایی در بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد، دستورهایی از سوی وزیر راه و شهرسازی صادر شد.

کد خبر 479349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha