معاون اداری و مالی کمیته امداد از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای کمک به مددجویان سیل‌زده در سیستان و بلوچستان گفت: کار تعمیر و بازسازی منازل آسیب‌دیده از سیل در جنوب کشور آغاز شده است. 

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید باجلان معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم افتتاح هزار واحد مسکونی مددجویان در سیستان و بلوچستان با اشاره به تفاهم‌نامه ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی برای مددجویان در ۳ استان سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی بیان کرد: امروز هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد. همچنین هزار واحد تا پایان اسفند سال جاری، هزار واحد دیگر تا پایان فروردین‌ سال آینده و مابقی تا پایان مرداد سال آینده تحویل مددجویان می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که تا پایان سال، ۱۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد خواهد شد، افزود: رویکرد اصلی این نهاد توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت با ایجاد اشتغال است. در این زمینه در سیستان و بلوچستان از مجموع ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال، ۱۲۹ میلیارد تومان تاکنون جذب شده است. 

معاون اداری و مالی کمیته امداد با بیان این‌که در استان سیستان و بلوچستان فرهنگ قرض‌الحسنه با حذف کارمزد در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در دستور کار است، ادامه داد: با هدف ضمانت تسهیلات اشتغال، صندوق ضمانت اشتغال در کمیته امداد ایجاد شده است و امیدواریم با این اقدام بستر توانمندسازی مددجویان بیشتر فراهم شود. 

باجلان با اشاره به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در زمینه سیل اقدامات اولیه که این نهاد انجام داده شامل اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به مناطق سیل‌زده است. 

وی با اشاره به پیش‌بینی ۷ میلیارد تومان در قالب پرداخت دوبرابری مستمری به مددجویان در مناطق سیل‌زده، افزود: همچنین طی انعقاد تفاهم‌نامه میان کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، افراد خسارت‌دیده از سیل توسط بنیاد مسکن شناسایی و از طریق روند قانونی دولت، کار تعمیر و بازسازی منازل آسیب‌دیده آغاز می‌شود و مددجویان ریالی برای نوسازی و ساخت مسکن پرداخت نمی‌کنند. 

کد خبر 480085

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha