مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت‌های سیل در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباسعلی ارجمندی افزود: بیشترین خسارت‌های سیلاب اخیر این استان با ۹۵۲میلیارد تومان به بخش راه وارد شده است. بخش مسکن با ۸۲۰ میلیارد تومان و کشاورزی با ۷۴۷ میلیارد تومان در رده‌های بعدی خسارت‌های سیل این استان قرار دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: وقوع سیلاب ۲۰ تا ۲۲ دیماه در سیستان و بلوچستان به حدی بود که با گذشت حدود ۱۰ روز همچنان ۷۷ روستای استان دچار قطعی آب هستند. همچنین ۳۵۹ روستای این استان در سیلاب اخیر دچار قطعی آب شدند که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای آب و فاضلاب تاکنون آب ۲۸۲ روستا به شبکه وصل شده است.

وی از قطع ارتباط ۳۰ روستای گرفتار سیل در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این روستاها در مسیر رودخانه‌های محلی قرار دارند همچنان راه ارتباطی آنان قطع و امدادرسانی از طریق قایق و بالگرد درحال انجام است.

ارجمندی امدادرسانی به بیش‌از ۲۵۰ خودروی در سیل مانده و نجات هزار نفر از سیل را از جمله اقدامات امدادی در سیل اخیر سیستان و بلوچستان بیان کرد و گفت: بارندگی این استان با وجود شدت بالا خسارت جانی به همراه نداشته است.

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: برق ۸۲۵ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان قطع شده بود که این مشکل برطرف شده است.

کد خبر 479141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha