دوشنبه ۳ مهر ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آزمایش ویروس ایدز (HIV) ممکن است به زودی مثل اندازه‌گیری فشارخون یا آزمایش چربی به شیوه‌ای معمول بدل شود.

به نوشته وب‌سایت Mayoclinic ،توصیه‌های جدید مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) آزمایش داوطلبانه HIV  را به عنوان بخشی از مراقبت‌های پزشکی معمول برای همه نوجوانان و بزرگسالان 13 تا 64 ساله پیشنهاد می‌کند.

 هدف این توصیه‌های جدید- که از لحاظ قانونی الزام‌آور نیستند- تشخیص و درمان زودرس عفونت HIV است.پیش از این CDC آزمون روتین HIV را تنها برای افراد در معرض خطر بالای عفونت ایدز، زنان باردار و افرادی که در محیط زندگی یا کارشان عفونت HIV شایع است توصیه می‌کرد.

به گزارش CDC حدود 250000 آمریکایی HIV مثبت وجود دارند که از آلودگی خود با ویروس ایدز اطلاعی ندارند.در واقع به گفته CDC تقریبا 40 درصد افرادی که عفونت آنها به HIV تشخیص داده می‌شوند، در طول یک سال به مرحله کامل ایدز پیشرفت می‌کنند که در آن اثربخشی درمان‌های موجود بسیار کاهش پیدا می‌کند.

تشخیص زودرس می‌تواند به پیشگیری از گسترش HIV نیز کمک کند. CDC  تخمین می‌زند که 50 تا 70 درصد موارد جدید انتقال آمیزشی HIV بوسیله افرادی انجام می‌شود که از آلوده بودن خود به HIV اطلاعی ندارند.

کد خبر 4791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز